توسعه باید به مسئله اول کشور تبدیل شود
کد خبر: 4055528
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
سیدحمیدرضا طیبی:‌

توسعه باید به مسئله اول کشور تبدیل شود

رئیس جهاددانشگاهی در مراسم اختتامیه طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» با اشاره به اینکه جوانان به خودباوری برای حل مشکلات رسیده‌اند، گفت: اتفاقی که باید در سطح مدیریت عالی کشور رخ دهد این است که توسعه در همه سطوح به مسئله اول کشور تبدیل شود.

خودباور شده‌ایم اما توسعه باید به مسئله اول کشور تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در مراسم اختتامیه طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در بحث توسعه کشور، تربیت نیروی انسانی توسعه یافته است. همچنین یکی از شاخصه‌های مهم در تربیت نیروی انسانی، خودباوری و مجهز شدن به سلاح علم و فناوری است.

وی افزود: خودباوری زمانی ارزشمند است که به سلاح علم مجهز باشیم و مسائل کشور را خود حل کنیم. پیش از انقلاب اسلامی، شرایطی وجود داشت که عدم خودباوری در کشور تبلیغ می‌شد و غربی‌هایی که با توسعه به اقتدار علمی و دفاعی دست یافته بودند، فقط خود را حلال مشکلات جهان سوم می‌دانستند.

طیبی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی مسئله خودباوری در جوانان را مطرح کرد و جوانان به این‌باور رسیدند که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. یکی از علل تشکیل جهاددانشگاهی نیز ایجاد سازمانی علمی ـ فرهنگی برای تربیت نیروی انسانی و ایجاد خودباوری در علم‌آوری و فناوری بود.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: هدف اصلی علم، حل مشکلات جامعه و کشور است؛ به همین دلیل توسعه علمی، فناوری و آموزشی یکی از اهداف اصلی تشکیل جهاددانشگاهی بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، جوانان جهادی ما در حوزه علمی و فناوری اثبات کردند که می‌توانند در مرزهای علمی روز دنیا حرکت کرده و حتی پا را فراتر از آن بگذارند.

وی افزود: فعالیت‌های مختلف جهاددانشگاهی خودباوری را در جوانان تقویت کرد و این امر منجر به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان فراوانی در کشور شد. طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» نیز در همین‌ راستا بود تا دانشجویان با فعالیت‌های علمی گذشته و همچنین فناوری‌های امروز جهاد و کشور به خوبی آشنا شوند.

طیبی ادامه داد: یکی از موارد مهم در تربیت نیروی انسانی توسعه یافته، این است که باور کنیم تصمیم‌گیری در کشور باید مبنای علمی داشته باشد. یکی از فعالیت‌های بسیار خوب معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی است که طی آن بحث‌های علمی فراوانی در رابطه با مسائل مختلف کشور انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دوران انقلاب اسلامی به اندازه کافی الگوسازی مفید در بحث توسعه کشور انجام شده و به همگان اثبات شده است که می‌توانیم بزرگترین مشکلات کشور را خودمان حل کنیم و اتفاقی که باید در سطح مدیریت عالی کشور رخ دهد این است که توسعه در همه سطوح به مسئله اول کشور تبدیل شود.

طیبی تصریح کرد: با نیروی فرهیخته‌ای که در کشور وجود دارد، می‌توانیم حداکثر با دو برنامه توسعه، به عموم اهداف توسعه‌ای کشور دست پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha