انتخابات لبنان صحنه اعلام وفاداری ملت به سید مقاومت است
کد خبر: 4055729
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
شیخ قاووق:

انتخابات لبنان صحنه اعلام وفاداری ملت به سید مقاومت است

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه ملت لبنان در انتخابات پیش رو پشتیبانی از مقاومت و سید آن را ثابت می‌کنند، گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم که سرنوشت لبنان به دست دشمنانش بیفتد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله در مراسمی که به مناسبت یادبود شهید مجاهد این حزب، سید عباس حسین مرتضی در حسینیه شهرک عیتا الجبل در جنوب لبنان برگزار شده بود، سخنرانی داشت.

شیخ قاووق گفت: حزب الله در مرحله آتی به شیوه‌ای متفاوت عمل خواهد کرد تا دخالت‌های مسموم سفارتخانه‌ها را که به منظور تحریک و فتنه‌انگیزی انجام می‌شود، متوقف کند.

او با بیان اینکه بیگانگان هر کاری برای هجمه به مقاومت و طرفداران آن در لبنان انجام دادند، گفت: آنها روی منزوی کردن مقاومت و دور کردن مردم از آن حساب کرده بودند؛ اما گویی آنها اصالت شریف‌ترین و پاک‌ترین مردم را نادیده گرفته‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب الله گفت: مردم ما قابل فروخته یا خریده شدن نیستند، نه مورد تهدید قرار می‌گیرند و نه وسوسه می‌شوند. در 15 ماه مه(25 اردیبهشت زمان برگزاری انتخابات لبنان)  رؤیاهای «اسرائیل» و دنباله‌روهای آن را دفن می‌کنیم.

شیخ قاووق گفت: طرفداران مقاومت با مشارکت گسترده خود در انتخابات بار دیگر وفاداری خود به مقاومت و سید آن( سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله) را ثابت خواهند کرد.

این مقام حزب الله گفت: ما در مرحله آتی به راه حل‌ها چشم دوخته‌ایم، در حالی که رقبای مقاومت به دنبال طولانی‌تر شدن مدت بحران و مسئولان همچنان منتظر چراغ سبز آمریکا هستند.

شیخ قاووق گفت: آمریکایی که کوبا، ایران و کره شمالی را ده‌ها سال است که تحریم کرده دلش برای لبنان هم نمی‌سوزد و همچنین عربستانی که 15 میلیون یمنی را گرسنه نگاه داشته هیچ انتظاری از آن نمی‌رود که نگران لبنان باشد.

او در پایان تأکید کرد: هرگز نمی‌پذیریم که سرنوشت لبنان به دست دشمنانش افتد و در مرحله آتی به شیوه‌ای متفاوت به حل مسائل داخلی می‌پردازیم.

شیخ قاووق تصریح کرد: خلع سلاح مقاومت، شعاری برای تقابل و نه حل مشکلات است. دخالت‌های مسموم سفارتخانه‌ها به حد بی‌سابقه‌ای رسیده و ما از مسئولین می‌خواهیم مانع آن شوند و بدتر اینکه مسئولین، دخالت‌های آمریکا و عربستان را مشروعیت بخشیده‌اند.

انتهای پیام
captcha