کتب شهید مطهری در واحدهای درسی دانشجویان گنجانده شود
کد خبر: 4055801
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

کتب شهید مطهری در واحدهای درسی دانشجویان گنجانده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استفاده از کتب و بیانات شهید مطهری در دانشگاه فرهنگیان و همچنین در مدارس متوسطه بسیار مفید و حائز اهمیت است.

کتب شهید مطهری در واحدهای درسی دانشجویان گنجانده شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در دیدار رستگاری، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) استان با اشاره به برگزاری همایش تعلیم و تربیت مهدوی به میزبانی استان اظهار کرد: با توجه به نیاز آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به تحول در منابع تدریسی، امیدواریم از نتایج و سند علمی این همایش در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده شود.

وی استفاده از کتب و بیانات شهید مطهری در دانشگاه فرهنگیان و همچنین در مدارس متوسطه را بسیار مفید و حائز اهمیت دانست و گفت: با تبیین و استفاده از تجربیات دیگر شهرها می‌توان یک طرح جذاب و جامع برای نمایشگاه در زمینه مهدویت ارائه داد.

وی ادامه داد: این نوع اقدامات نباید سطحی و مبتدی باشد و باید خلاقیت در این نوع فعالیت‌ها به کارگرفته شود و همه دستگاه‌های استان می‌توانند در این زمینه کمک کنند، در صورتی که این نمایشگاه موقت موفقیت آمیز بود می‌توان با مذاکره با استانداری و شهرداری در جهت برپایی نمایشگاه دائمی در زمینه مهدویت و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های دینی و مذهبی و مهدوی استان قدم برداشت.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان یزد نیز  برگزاری همایش تعلیم و تربیت مهدوی در سال گذشته را برای مدیران بنیاد مرکز و دیگر مدیران استان رضایت‌بخش برشمرد و گفت: قرار است با تهیه سند علمی همایش، بازنگری کتب درسی براساس این سند انجام شود. 

رستگاری افزود: گروهی از دانشجویان و افراد انقلابی در پی برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه مهدوی در دهه امامت هستند و برای بازدید و کسب تجربه بیشتر از طرف بنیاد استان به دیگر شهرستان‌ها اعزام شده‌اند، که در صورت موافقت امام جمعه یزد به عنوان رئیس جلسه شورای سیاستگذاری استان این افراد در جلسه هفته آینده به ارائه ایده‌های خود بپردازند. این نمایشگاه به صورت موقت و مناسبتی است، در صورت موفقیت آمیز بودن و استقبال از این نمایشگاه موقت، با توجه به توریستی بودن شهر یزد برنامه ریزی بلندمدت برای برپایی نمایشگاه دائمی انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام صداقت کشفی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی به میزبانی استان اظهار کرد: با توجه به تجربیات چند ساله تدریس در دانشگاه با بازنگری در منابع تدریسی در دانشگاه‌ها و مدارس موافق هستم و امیدوارم برگزاری این نوع همایش‌ها به تغییر در منابع کلیشه‌ای و سطحی تدریسی در مدارس و دانشگاه‌ها کمک کند.

یادآور می‌شود در این نشست لوح تقدیر همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی و همچنین انگشتر متبرک رهبری به حجت‌الاسلام صداقت کشفی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha