اهدای جسد بانوی صلح جهان برای تحقیقات پزشکی
کد خبر: 4055853
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

اهدای جسد بانوی صلح جهان برای تحقیقات پزشکی

ثریا مطهرنیا، معلم کردستانی که عنوان بانوی صلح جهان اسلام و نامزد معلم برتر جهان از سوی سازمان یونسکو بود، جسد خود پس از فوت را در راستای خدمت به مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی اهدا کرد.

اهدای جسد بانوی صلح جهان

به گزارش ایکنا از کردستان، ثریا مطهرنیا، معلم کردستانی امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: اهدای جسد به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی در ایران امری رایج نبوده است در حالیکه این امر می‌تواند به پویایی علم و تربیت بهتر دانشجویان علوم پزشکی کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اهدای جسد خود بعد از فوت به مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: هدف من از اهدای جسد خود پس از مرگ تقویت دانش پزشکی در کردستان، آشنایی علمی و عملی دانشجویان با تشریح اعضای بدن انسان و کمک به جامعه بشری بوده است.

معلم کردستانی با اشاره به اینکه باید اجازه دهیم پس از مرگ از جسدمان در جهت ارتقا و پویایی علم پزشکی و تربیت پربارتر دانشجویان استفاده بهینه شود، بیان کرد: برای این کار کافی است با مراجعه به دانشگاه مورد نظر و دریافت فرم مربوطه به همراه یکی از بستگان درجه یک در یکی از دفاتر اسناد رسمی مراحل ثبت اهدا جسد پس از فوت را انجام دهیم.

وی افزود: بهتر است به جای ازدیاد بی‌رویه گورستان‌ها، پوسیدن و خوراک کرم و مور شدن، تا آخرین لحظه حضور جسمانیمان در این دنیا مفید باشیم و با اهدای جسد خود پس از مرگ به جامعه علوم پزشکی خدمت کنیم و با این کار در تاریخ از خود نامی نیک برجای بگذاریم.

گفتنی است؛ ثریا مطهرنیا، معلم بیجاری و تحصیلکرده مدیریت دولتی، آموزش ابتدایی، مدیریت آموزشی، علوم سیاسی و همچنین دکترای برنامه‌ریزی درسی است.

انتهای پیام
captcha