معلمی جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی است
کد خبر: 4055976
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
امام جمعه ابهر:

معلمی جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی است

امام جمعه ابهر گفت: در قرآن‌کریم از معلمی به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی یاد شده است.

معلم

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر برگزار شد با گرامی داشت ۱۲ اردیبهشت و تبریک روز معلم تصریح کرد: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه یک توانمندی همراه با هنر است که با روح و جان انسان‌ها سر و کار داشته و به آنها مسیر درست زیستن را یادآور می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن‌کریم از معلمی به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی یاد شده است، تصریح کرد: در نخستین آیات قرآن‌کریم که بر قلب مبارک پیامبر (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.

امام جمعه ابهر متذکر شد: از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در برخی از منابع شیعه آمده است: « مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً - هرکس مرا نکته ای آموزد، مرا بنده خویش ساخته است» که این امر بیان‌گر جایگاه معلمی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه در آموزه‌های اسلامی احترام به معلم که پدر معنوی و روحانی انسان است یک وظیفه انسانی-اسلامی است، عنوان کرد: این موضوع خود مبنای توفیقات الهی خواهد شد پس در همه حال باید معلم و مقام شامخ آنها را محترم شمرد.

در ادامه این مراسم احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز، اظهار کرد: اولیا دنبال مدارس خاص که آسیب اجتماعی نداشته باشد هستند و باید معلمین گرامی با الگو قراردادن منش وروش خود برای بهتر نمودن افکار و شکوفا نمودن استعدادهای دانش‌آموزان خود اقدام کرده و در رفع این دغدغه اولیا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه روز معلم روز بزرگداشت عشق و ایثار است، افزود: باید قدردان معلمانی باشیم که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کنند و با فداکاری و اهدا دانش خود جامعه را ساخته و نوید بخش فردایی با شکوه هستند.

در ادامه این مراسم نیز احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر، گفت: روز معلم، روز بزرگداشت سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است و گرامیداشت این روز و تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم‌آموزی است.

وی با یادآوری اینکه درک جایگاه و نقش معلم به عنوان مهم‌ترین رکن تأمین سلامت و تعالی آحاد جامعه و عامل تعیین‌ کننده در مسیر رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست، متذکر شد: هفته معلم، فرصت مغتنمی است تا راستی، درستی، اخلاق، پاک‌دستی، خردورزی، دیانت و آزاداندیشی معلمان، این فرهیختگان عرصه خطیر تعلیم و تربیت را پاس بداریم.

انتهای پیام
captcha