پرداخت عادلانه یارانه گامی برای اصلاحات اقتصادی است
کد خبر: 4056163
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

پرداخت عادلانه یارانه گامی برای اصلاحات اقتصادی است

استاندار قم گفت: یکی از موضوعات مهم در زمینه اصلاحات اقتصادی، عادلانه شدن پرداخت یارانه‌ها است که به بهبود معیشت مردم نیز کمک می‌کند.

سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در جلسه شورای اداری استان که شامگاه روز گذشته، 20 اردیبهشت‌ماه در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌های مهم در زمینه اصلاحات اقتصادی عادلانه شدن پرداخت یارانه‌ها است، اظهار کرد: این مسئله در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده و برخی اقدام‌ها در این راستا انجام شده بود.

وی با اشاره به برگزاری ده‌ها جلسه کارشناسی در دولت برای آسیب‌شناسی مشکلات اقتصادی کشور و یافتن راهکاری برای بهبود معیشت مردم، گفت: دولت نهایتا تصمیم به تغییر در شیوه پرداخت یارانه به کالاهای اساسی گرفت.

شاهچراغی با اشاره به مشکل‌ها، فساد و رانت ناشی از اختصاص ارز دولتی، بیان کرد: متأسفانه این یارانه‌ها به مردم و فعالان اقتصادی در حوزه تولید تعلق نمی‌گرفت و با اجرای این طرح این بخش نیز تقویت خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه همه  گروه‌ها و فعالان اقتصادی بر اصل طرح عادلانه شدن یارانه‌ها و مفید بودن آن اتفاق نظر دارند، گفت: دولت در تلاش است تا این طرح را به بهترین نحو ممکن و با تأمین کامل منافع مردم اجرایی کند.

شاهچراغی اطلاع‌رسانی و روشنگری اقدامات دولت را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: در صورت اقناع‌سازی رسانه‌ای، مردم با سیاست‌های دولت همراهی خواهند کرد. نخبگان، رسانه‌ها و مدیران دستگاه‌ها باید ابعاد و دستاوردهای برنامه‌های اقتصادی دولت در بخش یارانه‌ها را تبیین کنند.

وی در ادامه نظارت بر توزیع کالاها در شرایط حاضر را وظیفه همگانی به‌ویژه ارگان‌های دولتی دانست و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی در راستای بازرسی و نظارت بر چرخه تأمین و توزیع کالاهای اساسی و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی بهره گرفته شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جذب اعتبارات مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهوری به قم، گفت: آغاز به‌کار و اجرای برخی طرح‌ها از جمله فرودگاه و مونوریل با توجه به سابقه رکود و مسائل حقوقی، با موانعی روبه‌رو است اما در تلاش هستیم تا در اسرع وقت این طرح‌ها را فعال کرده و مردم را از آنها منتفع کنیم.

شاهچراغی ادامه داد: موضوع جمع‌آوری ریل راه‌آهن از سطح شهر قم نیز با توجه به مصوبه ملی و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار قم همچنین با اشاره به ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، گفت: در برخی ردیف بودجه‌های ملی اعتبارات خوبی در بحث زیرساخت‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مصوبه‌های بودجه ۱۴۰۱ قید عمومی دارند، یادآور شد: مدیران اداره‌های دولتی استان باید برای جذب حداکثری اعتبارات در سال جاری اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha