آماده بازنویسی تاریخ مقاومت هستیم/ مرکز فرهنگی ایران در لبنان راه‌اندازی شود
کد خبر: 4056242
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
در دیدار ایمانی‌پور با وزیر فرهنگ لبنان مطرح شد؛

آماده بازنویسی تاریخ مقاومت هستیم/ مرکز فرهنگی ایران در لبنان راه‌اندازی شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار امروز خود با وزیر فرهنگ لبنان گفت: آمادگی کامل داریم با کمک شما تاریخ مقاومت را بازنویسی کنیم زیرا اگر امروز این کار را انجام ندهیم فردا دیگران برایمان آن را می‌نویسند. المرتضی هم با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی مرکز فرهنگی ایران در لبنان گفت: ما نیازمند چنین مرکزی هستیم تا حقایق مربوط به ایران به مردم شناسانده شود.

آماده بازنویسی تاریخ مقاومت هستیم

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، 21 اردیبهشت در جلسه دیدار با محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در محل این سازمان ضمن بیان این مطلب گفت: ما لبنان را یکی از ارکان مقاومت می‌دانیم و همواره می‌بینیم هر زمان ایران‌هراسی در لبنان شدت می‌گیرد رغبت مردم این کشور نسبت به ما بیشتر می‌شود.

وی افزود: روش‌ها و تلاش‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه به شکست خواهد انجامید و توجه به برنامه‌های دو جانبه در موضوعات مختلف این توطئه‌ها و تلاش‌ها را بیشتر به شکست می‌کشاند.

ایمانی‌پور افزود: لازم است یکدیگر را بیشتر بشناسیم و این مسئله با رفت و آمد گردشگران تقویت می‌شود و برای این امر رسانه‌های دو کشور باید ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با کمک شما لبنانی‌ها تاریخ مقاومت را بازنویسی کنیم زیرا اگر امروز راجع به مقاومت ننویسیم فردا دیگران برایمان می‌نویسند، با ساخت فیلم و مستند هم می‌توانیم همکاری‌ها را تقویت کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: اخیراً با مطالعه درباره مسائل آمریکا متوجه شده‌ام که مهم‌ترین مسئله این کشور توسعه گفتمان جهان عرب با اسرائیل است و باید بدانیم که عادی‌سازی از جمله فتنه‌هایی است که باید با آن مقابله کنیم.

وی همچنین بیان کرد: ما در برابر فشارهای اقتصادی، با مردم لبنان همدردی می‌کنیم و این فشارها طولانی نخواهد شد، این آخرین حربه استکبار در منطقه است و مردم لبنان پیروز می‌شوند.

ایمانی‌پور با اشاره به اینکه علاقه‌مند به برگزاری هفته فرهنگی لبنان در ایران هستیم، گفت: باید مردم ما هم از لبنان بیشتر بدانند اگر مردم ما از سابقه همکاری‌ها بیشتر بدانند روابط بیشتر تقویت خواهد شد. ما آماده زمینه‌سازی برای آشنایی مردم ایران با لبنان هستیم و متقابلا از شما می‌خواهیم مردم لبنان را با فرهنگ ایران بیشتر آشنا کنید.

ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی دو کشور

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک فرهنگی دو کشور، گفت: این کارگروه زمینه عملیاتی شدن خواسته‌های مشترک فرهنگی را فراهم خواهد کرد و ما برای هر کمکی برای شناخت فرهنگ ایران و لبنان به مردمان دو کشور آمادگی کامل داریم.

در ادامه محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به تلاش برخی گروه‌ها برای ایران‌هراسی در لبنان گفت: ما معارضان و گروه‌های گمراهی در لبنان داریم که می‌گویند ما داریم حضور و اشغالگری ایران را در لبنان تقویت می‌کنیم، در حالی که همین گروه‌های گمراه در زمان اشغالگری اسرائیل در لبنان هیچ کاری نکردند.

وی افزود: تمام کسانی که ما را متهم به حمایت از اشغالگری ایران می‌کنند، خود هیچ حرفی درباره اشغالگری اسرائیل نمی‌زنند، ما مجبور نیستیم به آن‌ها پاسخ دهیم و واقعیت همه چیز را به آن‌ها نشان خواهد داد.

وزیر فرهنگ لبنان گفت:‌ با توجه به وسعت کم لبنان ما در جنگ‌های مختلف اسرائیل را شکست دادیم و در سال 2006 موفق شدیم با تجاوز دشمن مقابله و رژیم صهیونیستی را شکست دهیم؛ کسانی که این جنگ‌ها را علیه لبنان به راه انداختند، به دنبال شوراندن اهل سنت علیه شیعه و شوراندن مردم لبنان علیه یکدیگر نیز رفتند، اما موفق نشدند.

المرتضی افزود:‌ ما علاوه بر شکست دشمن، با طرح خاورمیانه جدید هم مقابله کردیم و اینجا لازم است از کمک‌های ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم.

وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به تلاش برخی کشورها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: لبنان و فرهنگ این کشور در تناقض با عادی‌سازی است و اگر ما با اسرائیل عادی‌سازی کنیم بعید نیست این رژیم لبنان را با اقوام مختلف نابود کند.

مرکز فرهنگی ایران در لبنان راه‌اندازی شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی مرکز فرهنگی ایران در لبنان گفت: ما نیازمند چنین مرکزی در لبنان هستیم تا حقایق مربوط به ایران و واقعیت‌های فرهنگی و تمدنی این کشور به مردم لبنان شناسانده شود، ایران کارهای زیادی برای لبنان انجام داده؛ اما برای خودش در لبنان کاری نکرده است؛ در حالی که این مسئله توجه فوق‌العاده‌ای می‌طلبد.

محمد وسام المرتضی همچنین بیان کرد: امروز لبنان قدرتمند شده است و رژیم صهیونیستی با تمام ادوات و ابزارها از ما می‌ترسد و چون در حوزه نظامی بر ما پیروز نشده‌اند، جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته‌اند.

وی گفت: دشمنان وحوش تکفیری را علیه ما گسیل کردند اما برخلاف نظر آن‌ها ما توانستیم تکفیری‌ها را هم شکست دهیم و هر بحران را به فرصت تبدیل کردیم و با عزم و اراده و ثبات قدم این راه را ادامه خواهیم داد.

وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اینکه لبنانی‌ها در انتخابات یکشنبه آینده(انتخابات پارلمانی) ثبات قدم در راه دفاع از وطن را به جهان نشان خواهند داد، در پایان ضمن قدردانی از کمک‌های ایران گفت: ایران دوست واقعی ماست و منفعت و مصلحت لبنانی‌ها در همین دوستی با ایران نهفته است.

انتهای پیام
captcha