پرداخت اعتبار طرح‌های قرآنی در اردبیل
کد خبر: 4056455
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

پرداخت اعتبار طرح‌های قرآنی در اردبیل

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از پرداخت اعتبار طرح‌های قرآنی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات جدول ۱۷ به حساب مؤسسه‌های قرآنی استان اردبیل واریز شده است.

مهدی طاهری معاون قرآنی فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ضمن اعلام خبر پرداخت اعتبار طرح‌های قرآنی در اردبیل، اظهار کرد: اعتبار طرح‌های قرآنی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل پرداخت و این مبلغ در مجموع به میزان یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات جدول ۱۷ به حساب موسسه‌های قرآنی استان اردبیل واریز شده است.

وی افزود: طرح‌های کمیته جدول ۱۷ قانون بودجه کل کشور به منظور برنامه‌ریزی برای بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های ارائه شده توسط اشخاص حقوقی غیردولتی(موسسه‌های فرهنگی، هنری و دینی) با رویکرد رفع و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، بیان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه به‌طور قطع به کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد بهتر نوجوانان و جوانان منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه سبک زندگی اسلامی و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با رویکرد آگاه‌سازی از مهمترین مباحث در این طرح‌ها خواهد بود، گفت: ورود به مباحثی همچون آسیب‌های فضای مجازی به ویژه آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان، مقابله با اعتیاد و انجام مشاوره‌های مختلف در این زمینه و ورود به مباحث تربیتی از مهمترین محورهای این طرح است.

طاهری ادامه داد: اجرای این طرح به همت مؤسسه‌های قرآنی می‌تواند با اتکا به مباحث تربیتی مبتنی بر آیات و روایت الگوهای خوبی برای جامعه هدف تعریف و آنها را به پذیرش راهکارهای مناسب اقناع کند.

انتهای پیام
captcha