توهین مجدد سیاستمدار دانمارکی به ساحت قرآن
کد خبر: 4056640
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

توهین مجدد سیاستمدار دانمارکی به ساحت قرآن

«راسموس پالودان»، رهبر حزب راستگرا و افراطی «خط سخت» دانمارک بار دیگر اقدام به سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن در برخی مناطق مسلمان‌نشین سوئد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «lebanonon.com»، راسموس پالودان که دارای ملیت سوئدی ـ دانمارکی است، اقدام به سوزندان قرآن در برخی مناطق شهر «وسترا یوتلاند» واقع در غرب سوئد کرد.

تعداد زیادی از اعضای پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی سوئد برای حمایت از «پالودان» او را همراهی کردند و از وی در برابر تظاهرکنندگانی که برای محکوم‌کردن این اقدام تحریک‌آمیز بیرون آمده بودند، محافظت کردند.

پلیس تظاهرکنندگانی که توانسته‌ بودند خود را به نقطه‌ای نزدیک به این سیاستمدار افراطی دانمارکی ـ سوئدی برسانند و شعارهایی در محکومیت هتک‌حرمت قرآن می‌دادند، متوقف و دستور بازداشت یکی از آن‌ها را صادر کرد.

پالودان از سال 2017 میلادی در شهرهای مختلف دانمارک اقدام به سوزاندن نسخه‌های از قرآن کرده و در ماه رمضان سال گذشته با حمایت پلیس اقدام به هتک حرمت قرآن در برخی مناطق مسلمان‌نشین و نزدیک به مساجد کرد.

وی در ماه گذشته میلادی نیز اقدام به سوزاندن قرآن در شهر «لینشوپینگ» واقع در جنوب سوئد کرد که این اقدام منجر به تظاهرات و درگیری میان معترضین و نیروهای پلیس شد که در نهایت 26 نیروی پلیس زخمی و 14 تظاهرکننده زخمی شدند و 20 ماشین پلیس تخریب شد.

انتهای پیام
captcha