ستاره سابق فوتبال کامرون به اسلام گروید + فیلم
کد خبر: 4056905
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

ستاره سابق فوتبال کامرون به اسلام گروید + فیلم

پاتریک امبوما، ستاره سابق تیم ملی کامرون در مسجدی در یکی از شهرهای این کشور به اسلام گروید. وی نام اسلامی «عبدالجلیل» را برای خود برگزیده است.

ستاره سابق فوتبال کامرون به اسلام گروید + فیلمبه گزارش ایکنا؛ به نقل از مصر تایمز، پاتریک امبوما، اسطوره فوتبال کامرون دیروز جمعه، 23 اردیبهشت‌ماه در حضور جمع زیادی از مردم در مسجدی در شهر دوالای این کشور اعلام کرد که مسلمان شده است.

رسانه‌ها ویدئویی را پخش کردند که نشان می‌دهد امبوما در حالی که لباس‌های اسلامی به تن دارد اعلام می‌کند که مسلمان شده و نام خود را به عبدالجلیل تغییر داده است. 

پاتریک امبوما متولد سال 1970 در شهر دوالا است. او برای تیم ملی کامرون بین سال‌های 1995 تا 2002 بازی کرد و در این مدت 56 بازی انجام داد و 33 گل به ثمر رساند.

امبوما در جام جهانی 98 و 2002 حضور داشت و با تیم ملی کامرون در سال‌های 2000 و 2002 قهرمان جام‌ ملت‌های آفریقا و برنده طلای المپیک 2000 سیدنی شد.

او در دوران بازی خود، عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشت و در 3 دوره مختلف جام ملت‌های آفریقا در سال 2000 در غنا و نیجریه، در سال 2002 در مالی و 2004 در تونس با شیرهای کامرون گلزنی کرد. او یکی از اسطوره‌های فوتبال تاریخ تیم ملی کامرون محسوب می‌شود و با 11 گل در فهرست برترین گلزنان تاریخ جام ملت‌های آفریقا قرار دارد.

امبوما همچنین در دوران حرفه‌ای خود، در چند باشگاه از جمله پاری سن ژرمن و شاتورو فرانسه، گامبا اوزاکیا ژاپن، کالیاری ایتالیا، الاتحاد لیبی و توکیو وردی ژاپن بازی کرد.

ستاره سابق تیم ملی فوتبال کامرون به اسلام گروید + فیلم

 

انتهای پیام
captcha