اجازه ندهیم مسائل سیاسی و جناحی بر آموزش و پرورش حاکم شود
کد خبر: 4057583
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

اجازه ندهیم مسائل سیاسی و جناحی بر آموزش و پرورش حاکم شود

فرمانده سپاه لرستان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مسائل سیاسی و جناحی بر آموزش و پرورش حاکم شود، گفت: زمانی که سیاسی‌بازی و جناح‌بازی به آموزش و پرورش ورود پیدا کرد، ارزش معلمی را در حد یک جناح پایین آورد و  این توهینی به معلمان است.

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان عصر دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت در دیدار شورای راهبردی بسیج فرهنگیان لرستان با بیان اینکه معلمی کمتر از پاسداری نیست، اظهار کرد: معلمی شرافتی دارد که حتی در بلاد کفر نیز ارزش دارد، کار معلم علم‌آموزی و توانمند‌سازی است که حتی در بلاد کفر نیز ارزشمند است.

وی با اشاره به اهمیت شغل معلمی در احادیث  و قرآن، افزود: خود قرآن نیز کتاب تعلیم و تعلم است و معلمی کاری است که شرافت  دارد و ربطی به دین و مذهب و جناح ندارد .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: متأسفانه زمانی که سیاسی‌بازی و جناح‌بازی به آموزش و پرورش ورود پیدا کرد ارزش معلمی را در حد یک جناح پایین آورد و  این توهینی به معلمین در عرصه تعلیم و تربیت است .

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مسائل سیاسی و جناحی بر آموزش و پرورش حاکم شود، پرورش سیاسی باشد اما باند‌بازی سیاسی نباشد چرا که این عین فرقه بازی است، اضافه کرد: گاهی تعلیم و تربیت یک معلم جرقه‌ای در دل یک دانش‌آموز زده و سبب شده در راه شهادت قدم بگذارد و همین ارزشمند است، معلمان پیش‌قراول و خط شکن هستند.

وی گفت: اگر ما فرزندان خود را از لحاظ شخصیتی و تربیتی رویین‌تن بار بیاوریم بدون شک موفق هستیم  و به همین جهت معلمان مسئول تربیت هستند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: امید دارم با همت بلند، هدف‌های غایی را مدنظر داشته باشید  و کارهای مهم اساسی انجام دهید و این بهتر است تا کارهای متعدد انجام دهیم و گاها کم‌ارزش باشد.

وی با اشاره به اینکه پایه اصلی معلمی در کشور ما هنوز ارزشمند است و معلمان ما هنوز حزب‌الهی و مردم‌دار هستند افزود: باید اندیشه‌ورزی کرده و با تمام صاحبان فکر طرح تحول بنیادین را پایه‌گذاری کنیم و سبک زندگی غربی را از بین ببریم.

کشکولی با بیان اینکه بسیج معجزه پنهانی بود که خدا به ذهن امام خمینی(ره) آورد و لذا اگر ما و شما دست به دست دهیم با کار هوشمندانه و سنگین  می‌توانیم کارها را پیش ببریم، اظهار کرد:  اگر روزی خود را از نقد بی‌نیاز بدانیم آن نقطه سقوط ما است، اگر واقعیات را از جامعه ندانیم و برآورد اطلاعاتی دقیق نداشته باشیم در محاسبات اشتباه می‌کنیم و همین موضوع برنامه‌ریزی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مسیر را اشتباه خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه دشمن بنا را بر این گذاشته که فضا را به هم بریزد، گفت: در نظر سنجی‌های مردمی در گویه‌های اسلام، ایران، تبعیت از ولایت فقیه ، استقلال و مخالفت با آمریکا بالای ۸۰ درصد در نظر سنجی بودند، که نشان می‌دهد جامعه انقلاب اسلامی را می‌خواهند  و باید تلاش کنیم این گویه‌ها بالاتر رود تا جامعه‌ساز نیز باشیم.

انتهای پیام
captcha