۲۵۷ نفر در انتخابات شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند
کد خبر: 4058177
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

۲۵۷ نفر در انتخابات شورای هیئات مذهبی آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: ششمین دوره انتخابات شورای هیات‌های مذهبی در استان با رقابت ۲۵۷ نفر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، سرپرست اداره کل تبلیغات آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی، سرپرست اداره کل تبلیغات آذربایجان‌شرقی، امروز، 29 اردیبهشت‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ششمین دوره انتخابات شورای هیات‌های مذهبی استان همزمان با سراسر کشور روز جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۵۷ نفر از مسئولان هیات‌های مذهبی استان در این انتخابات کاندیدا شده‌اند که ۱۱ نفر خانم و ۲۴۶ نفر نیز آقا هستند.

حسینی، افزود: این انتخابات در ۲۱ شهرستان استان روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در محل ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و در تبریز نیز در محل اداره کل استان برگزار می‌شود و زمان برگزاری این انتخابات در شهرستان‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و در تبریز نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

وی در خصوص شرایط کاندیداها نیز افزود: داشتن حداقل سه سال سابقه مسئولیت هیأت مذهبی و همچنین مسئول هیات بودن در زمان حال از اصلی‌ترین شرایط است.

سرپرست اداره کل تبلیغات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: کاندیداها همچنین باید حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۵ سال سن داشته باشند. حداقل مدرک تحصیلی کاندیداها در شهرستان‌ها دیپلم و در مرکز استان نیز لیسانس درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha