طلب آرامش جان از خدا
کد خبر: 4058715
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

طلب آرامش جان از خدا

درخصوص دعا مطالب بسیاری به شیوه عام مطرح شده، اما در این مطلب بحث خاص آن مطرح است و اینکه ما هر زمانی دچار احساس غم و اندوه و نگرانی شدیم و دچار مشکلی شدید علاوه بر اقدامات که برای رهایی از آن مشکلات انجام می‌دهیم، آرامش و راحتی را مستقیماً از خود خدا که منبع اصلی آرامش و اطمینان قلبی است درخواست کنیم.

طلب آرامش جان از خدا

پونه جلالی، روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اینکه درخصوص دعا مطالب بسیاری به شیوه عام مطرح شده، اما در این مطلب بحث خاص آن مطرح است، اظهار کرد: هر زمانی دچار احساس غم و اندوه و نگرانی و دچار مشکلی شدید علاوه بر اقداماتی که برای رهایی از آن مشکلات انجام می‌دهیم، آرامش و راحتی را مستقیماً از خود خدا که منبع اصلی آرامش و اطمینان قلبی است درخواست کنیم.

وی افزود: در این جا ما از خداوند حل مشکلات و گرفتاری را درخواست نمی‌کنیم بلکه خود آرامش و راحتی را طلب می‌کنیم چه بسا مشکلات و سختی‌هایی برایتان به وجود بیاید که چاره‌ای جز تحمل آن نباشد در این جا طلب خود آرامش و راحتی از خداوند متعال به ما قدرت و توان لازم را می‌دهد تا مشکلات و سختی‌ها را راحت‌تر تحمل کنیم و از میدان به در نرویم.

جلالی گفت: قرآن کریم ما را به این حقیقت آشنا کرده و در آیه ۴ سوره فتح «هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ؛ اوست خدایی که سکینه و آرامش را بر دل‌های مؤمنین می‌نشاند» اشاره شده و قرآن‌کریم به ما یاد می‌دهد که آرامش‌بخش واقعی خود خداست و اوست که آرامش و اطمینان قلبی را به دل مؤمنین نازل می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره غافر «وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ؛ و خدا فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم»، بیان کرد: در بحث دعا، خداوند متعال بندگان را به دعا، امر و تشویق می‌کند و وعده اجابت داده است.

روانشناس و استاد دانشگاه تصریح کرد: نتیجه تلفیق دو موضوع یکی اینکه آرامش‌بخش دل‌ها خداست و دوم اینکه خداوند می‌فرماید مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را نتیجه آن خواهد شد که هنگام گرفتاری و غم و اندوه و اضطراب و نگرانی از خداوند متعال آرامش و اطمینان قلبی بخواهیم و او هم وعده داده است که خواسته ما را اجابت خواهد کرد و ما را به آرامش خواهد رساند.

جلالی در پایان یادآور شد: هرگاه دچار غم و اندوه شدید مستقیماً از خداوند طلب رحمت و آرامش و برطرف شدن هم و غم کنید.

انتهای پیام
captcha