«اطلس گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4058842
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
جعفری در نشست خبری:

«اطلس گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» رونمایی می‌شود

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد که کتاب «اطلس گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در سوم خرداد رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا علی اصغر جعفری، معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز یکشنبه؛ اول خرداد در نشست خبری گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ملت ایران در سوم خرداد ۶۱ ثابت کرد که اگر جنگی به کشورمان تحمیل شود این ما هستیم که پایان آن را رقم خواهیم زد. عملیات بیت‌المقدس با آزادسازی خرمشهر به پایان رسید و پس از این پیروزی، موضع غرب در برابر ایران تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس موجب برقراری امنیت پایدار در کشور شد، ادامه داد: گرامیداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت و پایدار دزفول نماد پاسداشت عزت، افتخار و خدایاری ماست. صدام به هیچ وجه نمی‌خواست که خرمشهر را به ایران پس بدهد، اما اراده ملت ما بر بازپسگیری خرمشهر بود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مجموع برنامه‌های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد دو هزار و ۲۲۷ برنامه است. رویکرد ما برای گرامیداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و پایدار دزفول اجرای برنامه‌ها کیفی است. تمام مجموعه‌های لشکری و کشوری و نهادها در این دو روز فعالیت‌هایی خواهند داشت. در حوزه کتاب ۲۴۴ برنامه، تبلیغی و رسانه‌ای ۸۹۲ برنامه، همایش و یادواره شهدا ۵۶۴ برنامه، آثار هنری ۱۴۶ برنامه، نشست‌های تخصصی ۱۷۲ برنامه، شعر و خاطره ۱۰۳ برنامه، فیلم تئاتر ۷۳ برنامه و عمرانی و مهندسی ۱۲ برنامه در سطح کشور برگزار خواهد شد.

جعفری با اشاره به برخی از برنامه‌های شاخص گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: با همکاری وزارت میراث فرهنگی، کتاب «اطلس گردشگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در سوم خرداد رونمایی خواهد شد. ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئول برگزاری مراسم شکرگزاری در مرقد امام خمینی(ره) و سراسر کشور است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم یادواره چهار هزار شهید روحانی دفاع مقدس را برگزار خواهد کرد.

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس در پایان گفت: برخی از وزارتخانه‌ها با توجه به نقشی که در دوران دفاع مقدس داشته‌اند برنامه‌هایی خواهند داشت. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید نیز در طرح سپاس به دیدار خانواده شهدا و ایثارگران خواهند رفت.

انتهای پیام
captcha