ترورهای دشمنان، خللی در اراده ملت ایجاد نمی‌کند
کد خبر: 4059734
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
آیت‌الله آملی لاریجانی:

ترورهای دشمنان، خللی در اراده ملت ایجاد نمی‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترور شهید صیاد خدایی را موجب به درد آمدن قلب هر انسان آزاده و باوجدانی دانست و گفت: دشمنان اسلام، ایران و انقلاب بدانند که این قبیل اقدامات شرارت‌آمیز، هیچ خللی در عزم و اراده ملت بزرگ ما ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه امروز مجمع که با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر به مدد الهی و مجاهدت مجاهدان اسلام، یک پدیده عظیم معجزه‌آسا بود که بر پایه ایمان، جهاد و اخلاص مجاهدان راه حق، در سخت‌ترین دوران کشور از لحاظ حصر اقتصادی و دشواری تهیه سلاح و امکانات در یک جنگ نابرابر محقق شد.

وی در ادامه بیان کرد: مردم بزرگ ایران در مقاطع گوناگون دفاع مقدس از جمله در جریان آزادسازی خرمشهر، صحنه‌هایی تماشایی از خودباوری و ایمان را به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله آملی لاریجانی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید صیاد خدایی، این حادثه تلخ را موجب به درد آمدن قلب هر انسان آزاده و باوجدانی دانست و گفت: دشمنان اسلام، ایران و انقلاب بدانند که این قبیل اقدامات شرارت‌آمیز، هیچ خللی در عزم و اراده ملت بزرگ ما ایجاد نمی‌کند و مردم مقاوم ایران با چنین ترورهایی از آرمان‌های بلند خود عقب نخواهند نشست.

وی اظهار کرد: این خون‌ها و شهادت فرزندان دلاور ایران، ملت ما را استوارتر می‌کند؛ دشمنان بدانند که راه شهدا با قدرت ادامه خواهد یافت و ملت بزرگ ما اجازه نخواهد داد که دست ناپاک دشمن به سمت سرزمین شیران دراز شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه مرگبار ریزش ساختمان در آبادان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان، افزود: وقوع چنین حوادثی برای همه مردم دلخراش است. به هیچ‌وجه نباید به دلیل سهل‌انگاری و کم‌کاری عده‌ای، جان شهروندان این کشور به خطر بیفتد و هموطنان عزیز ما داغدار شوند. انتظار می‌رود مسئولان امر به این حادثه فوراً رسیدگی و به نحوی تمهید کنند که چنین حوادثی تکرار نشود.

وی در ادامه، انتخاب دکتر محمدباقر قالیباف، به عنوان رئیس مجلس برای سومین سال پیاپی را به وی تبریک گفت و اظهار کرد: ان‌شاءالله با مدیریت جناب آقای قالیباف در مجلس، تلاش بیش از پیش نمایندگان و همکاری دولت، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌ها، شرایط به گونه‌ای پیش برود که از تحمیل فشار مضاعف معیشتی بر مردم در جریان اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها جلوگیری شود و اقتصاد و معیشت مردم در کنار وضعیت اقتصادی صاحبان صنایع، تولید و کسب و کارها به احسن وجه بهبود یابد.
 
همچنین در این جلسه، موضوع اختلافی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت در توضیح این موضوع اختلافی گفت: در ۲۳ آبان‌ماه سال گذشته این موضوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و پس از چند بار رفت و برگشت، شورای نگهبان آن را با اصول ۳۴ و ۱۷۳ قانون اساسی مغایر دانست و نمایندگان محترم مجلس با اصرار بر مصوبه خود، رسیدگی به این موضوع اختلافی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند و کارشناسی موضوع به کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع ارجاع شد که در این کمیسیون با دعوت از نمایندگان شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، بررسی‌های لازم صورت پذیرفت.

در ادامه آیت‌الله محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بررسی‌ها و نظر این کمیسیون درباره طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، توضیحات خود را ارائه  و اظهار کرد: در بررسی‌های کمیسیون که با مشورت دیوان عدالت اداری صورت گرفت، نظر مجلس توسط اکثریت اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجمع تأیید شد.

دکتر کدخدایی نیز در ادامه این جلسه، جمع‌بندی ایرادات شورای نگهبان را در خصوص این موضوع اختلافی تشریح کرد و محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی هم دلایل اصرار نمایندگان مجلس بر این مصوبه را ارائه کرد.

پس از اظهار نظر مفصل اعضای مجمع و اظهارات موافقان و مخالفان، پیرامون مصوبه مجلس از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی‌گیری شد و مصلحت مورد نظر مصوبه اصراری مجلس مورد تأیید قرار نگرفت.

انتهای پیام
captcha