کاهش ۴۲ درصدی مبتلایان به کرونا در سمنان
کد خبر: 4060341
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

کاهش ۴۲ درصدی مبتلایان به کرونا در سمنان

استاندار سمنان با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا بالغ بر ۴۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، گفت: در بحث بیماران بستری نیز با کاهش حدود ۳۰ درصدی مواجه هستیم.

کاهش 42 درصدی مبتلایان به کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر روز گذشته، 7 خرداد در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری از خالی شدن بخشهای مراقبت ویژه استان سمنان از بیماران کرونایی خبر داد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که مراجعه مبتلایان کرونایی به بیمارستانها و مراکز درمانی استان با کاهش چشمگیری روبرو بوده است. 

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا بالغ بر ۴۲ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اظهار کرد: در بحث بیماران بستری نیز با کاهش حدود ۳۰ درصدی مواجه هستیم.

استاندار سمنان ادامه داد:  وضعیت استان از نظر بیماری کرونا حالت مطلوبی دارد  که در این راستا هم اکنون چهار شهرستان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ‌بندی آبی کرونایی و سایر شهرستانها زرد هستند.

هاشمی با تأکید بر اینکه در حال حاضر فوتیهای کرونایی استان به صفر رسیده متذکر شد: ۱۰۰ درصد بیماران بستری نیز بهبود یافته و ترخیص می‌شوند اما این به معنای پایان کرونا نیست و باید در برگزاری مراسم و برنامه‌ها از عادی انگاری و ساده‌انگاری پرهیز کنیم.

به گفته وی ضرورت دارد تا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار قرار داشته باشد تا به یاری خدا در آینده شاهد ریشه‌کَنی این بیماری منحوس را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام
captcha