اسلام امام خمینی(ره) با مبارزه علیه مستکبران پیوند خورده است
کد خبر: 4060774
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۵
جورج جبور نوشت:

اسلام امام خمینی(ره) با مبارزه علیه مستکبران پیوند خورده است

سفیر سابق سوریه در سازمان ملل نوشت: در اسلام امام خمینی(ره) در نوع پوشش، خوراک و نوشیدنی، محدودیت‌هایی وجود دارد؛ اما پیوند اسلام او با عدالت در جهان، با آزادی ملت‌ها، با مبارزه علیه مستکبران، حمایت از مستضعفین و ارتباطش با اسلام واقعی، بی‌حد و حصر است.

به گزارش ایکنا، جورج جبور، رئیس انجمن غیردولتی روابط سوریه و سازمان ملل و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) مطلبی اختصاصی را در اختیار این خبرگزاری گذاشت که ترجمه آن از نظر می‌گذرد:

«نام امام(ره) را اواسط دهه شصت شنیدم که هنوز در دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی.سی درس می‌خواندم. هم‌شاگردی‌های ایرانی‌ام از احزاب مختلفی در آنجا بودند که نام امام را سر می‌دادند.

نام امام خمینی(ره) سپس اواخر دهه هفتاد در مخالفت با انور سادات، رئیس جمهور مصر و همچنین در زمان‌های بعد به عنوان شخصیت برجسته‌ای که صدام حسین، رئیس جمهور وقت عراق  از او می‌ترسید، مطرح بود که به دلیل همین قضیه، صدام حسین در همکاری میان سوریه و عراق که برای اتحاد بین دو کشور برادر پیش می‌رفت، مانع‌تراشی کرد.

 سپس بنده در پایان مقاله‌ای که توسط مجله المعرفة السوریة (دانش سوریه) با عنوان «گفت‌وگو با خود در عرب و عربیت» منتشر شد، اشاره بسته‌ای به امام خمینی داشتم. دهه‌های زیادی از آن زمان می‌گذرد. روزگار تغییر کرده و تغییر اولی با تغییر دومی منافانی ندارد.

می‌خواهم از مهم‌ترین رویداد در بیش از چهار دهه پیش صحبت کنم: «امام خمینی و جهان معاصر»؛ بسیاری از کسانی هستند که به حقیقت برخی دیدگاه‌های امام برگرفته از درک او از اسلام آگاه هستند، در اسلام امام خمینی(ره) در نوع پوشش، خوراک و نوشیدنی، محدودیت‌هایی وجود دارد؛ اما پیوند اسلام او با عدالت در جهان، با آزادی ملت‌ها، با مبارزه با مستکبران و حمایت از مستضعفین و ارتباط او با آن اسلام واقعی، بی‌حد و حصر است.

انتهای پیام
captcha