برگزاری نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن نظامیان در عربستان
کد خبر: 4061965
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

برگزاری نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن نظامیان در عربستان

نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن ویژه نظامیان جهان با نظارت وزیر دفاع عربستان در این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «عکاظ» عربستان، این مسابقات از آبان ماه سال جاری(12 ربیع الثانی 1444 قمری) با نظارت «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز»، وزیر دفاع عربستان آغاز می‌شود و تا هشت روز ادامه دارد.

فعالیت کمیته‌های برگزاری مسابقه آغاز شده است و این رقابت‌ها به همت وزارت دفاع عربستان و اداره کل امور دینی نیروهای مسلح این کشور برگزار خواهد شد.

حفظ کل قرآن با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن، حفظ 20 جزء با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن، حفظ 10 جزء با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن و حفظ 5 جزء با ترتیل و تجوید و بیان معانی کلمات قرآن از رشته‌های مختلف این رقابت اعلام شده است.

امسال مسابقه «زیباترین صوت» به رشته های این رقابت اضافه شده و جوایز این رویداد نیز نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

بیش از 40 کشور برای شرکت در نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن نظامیان در عربستان دعوت شده‌اند و داوران برجسته جهان اسلام بر این رقابت نظارت خواهند داشت.

این مسابقات با رعایت تدابیر کرونایی برگزار خواهد شد و کمیته‌ای پزشکی و مجهز به جدیدترین سیستم‌های پزشکی به منظور حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در ایام برگزاری رقابت‌ها فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha