ولایت‌فقیه میراث امام راحل است
کد خبر: 4061966
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

ولایت‌فقیه میراث امام راحل است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: ولایت‌فقیه میراث بزرگ امام راحل است و تبلور آن در شخصیت مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است، ایشان امروز پایه و ستون وحدت و انسجام ملت ایران هستند و مردم نیز با تمام قوا از آن حضرت حمایت می‌کنند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 14 خرداد به مناسبت فرا رسیدن سی و سومین سال ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در بیت تاریخی ایشان در خمین برگزار شد، ضرورت تبیین اندیشه‌های آن حضرت در تمام برهه‌های زمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب مکتب انسان‌سازی را بنا کرد و در این امر پیشقراول بود، ایشان با راهبری انقلاب توانست سعادتف اقتدار و سربلندی را برای ملت به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم و فرزانه انقلاب پس از ارتحال امام(ره) راه ایشان را به خوبی و به بهترین شکل ممکن ادامه دادند. از تأثیر مکتب امام راحل در پیشرفت‌های نظامی، علمی و فناوری، نانو، پزشکی، کشاورزی نباید غافل شد و این پیشرفت‌ها گواه بر تفاوت فعالیت‌های علمی سال‌های پس از انقلاب با دوران پیش از پیروزی انقلاب است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید براینکه امام راحل با درایت و اندیشه‌های الهی جهان را از منجلاب چپ، سکولار و سیطره استکبار جهانی نجات داد، اضافه کرد: امروز با توسعه اندیشه امام(ره) در نقطه به مقطه جهان زمزمه‌های آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی به گوش می‌رسد و تمام آزادی‌خواهان جهان پیرو سیره ان حضرت هستند.

این مقام مسئول معرفی اندیشه‌های حضرت امام به نسل نوجوان امروز ر ا ضروری توصیف کرد و افزود: ولایت‌فقیه میراث بزرگ امام راحل است و تبلور آن در شخصیت مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده است، ایشان امروز پایه و ستون وحدت و انسجام ملت ایران هستند و مردم نیز با تمام قوا از آن حضرت حمایت می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به قصص قرآنی و داستان انبیای الهی د این مصحف شریف اشاره و ادامه داد: بیان داستان در قرآن نشان از تحولات عظیم دوران‌های گذشته است که در ادامه به پیامبر(ص) و امروز به ما و در آینده به دیگران می‌رسد و زمینه هدایت آنان را فراهم می‌کند. انبیای الهی هزاران سال مشعل هدایت انسان‌ها را به دست گرفته و به آیندگان منتقل کردند.

وی با بیان این مطلب که راه انقلاب تاکنون درست طی شده است و کشور حدود 5 درصد با وضعیت ایده‌آل فاصله دارد، ادامه داد: جوانان و نخبگان وظیفه مهمی برای ترویج اندیشه‌های ایشان برعهده دارند که باید به بهترین شکل عملیاتی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به مفهوم شجره‌طیبه و شکل‌گیری ریشه‌های این شجره در توحید، اضافه کرد: امام راحل الهام‌بخش تاریخ، زندگی ما و الهام بخش حیات طیبه است و حق بزرگی به گردن بشریت حتی کلیسا و پاپ، یهودیان و مسیحیان و شرق و غرب عالم دارد. امام(ره) راه جدیدی که همان راه انبیا و اوصیای الهی است را به عالم نشان داد. بدون تردید راه عقلانیت، معرفت و وفاداری راه بشریت است و باید در این مسیر درست حرکت کرد. آن حضرت حتی برای اهل سنت هم امامی هدایت‌گر بودند و راه درست را برای آنان احیا کرد.

امام جمعه اراک به ساخت فیلم عنکبوت مقدس نیز اشاره و با محکوم کردن این فیلم، گفت: آنچه درخصوص تولید چنین فیلمی اتفاق افتاده، در واقع بی‌هنری است، هنر واقعیان است که با تولید محصولات هنری از آرمان‌های امام، رهبری، شهدا و ملت دفاع شود و نباید ملت با عظمتی را با ساخت چنین فیلمی زیر سؤال برد. بیش از۱۴۰۰ سال است این سرزمین، سرزمین شاگردان امام رضا(ع)، بزرگان تاریخ و تاریخ‌سازان بشریت است که همه به برکت اهل‌بیت (ع) رقم خورد. امام راحل و رهبری هرچه دارند به برکت ائمه اطهار(ع) است  و لازم است راه آنان ادامه داشته باشد.

وی در پایان به وضعیت و مشکلات اقتصادی امروز دنیا، کرونا، جنگ اوکراین و مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به دنیا و تحولات است. شرایط کل دنیا دگرگون شده است و در مجموع دنیا به گرفتاری‌های سنگینی دچار شده است؛ از این رو به خاطر شرایط امروز جهان و هزینه‌های جهانی، هزینه‌های ما حداقل ۳۰ درصد تغییر پیدا کرده است.

انتهای پیام
captcha