شرایط و جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر اعلام شد
کد خبر: 4062054
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

شرایط و جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر اعلام شد

وزارت اوقاف مصر شرایط و جوایز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این کشور را که قرار است بهمن ماه آتی برگزار شود، اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر دیروز شنبه طی نشستی، تاریخ برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر را چهارم فوریه 2023 (15 بهمن ماه 1401) اعلام کرد.

وی تأکید کرد: به سفارش رئیس جمهور مصر جایزه نخست مسابقات جهانی قرآن کریم این کشور به 250 هزار پوند مصری افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش حداقل جایزه برای تمامی رشته‌های این مسابقات یکصد هزار پوند تعیین شده است.

همچنین اداره مرکزی امور مساجد و قرآن کریم مصر موظف شده تا برای حضور مقدماتی شهروندان این کشور در این مسابقات برنامه‌ریزی کند.

وزیر اوقاف مصر ، 8 رشته به شرح زیر برای رقابت شرکت‌کنندگان اعلام کرد؛

رشته نخست، حفظ قرآن کریم و درک معانی ویژه خواهران و برادران مشروط به اینکه سن شرکت‌کنندگان بالای 45 سال نباشد و جایزه اول در این رشته 250 هزار پوند و جایزه دوم 150 هزار پوند است.

رشته دوم، حفظ قرآن برای خانواده قرآنی است مشروط به اینکه تعداد اعضای خانواده که قرآن را حفظ هستند، کم‌تر از سه نفر نباشند و جایزه مقام اول هم 250 هزار پوند است.

رشته سوم، حفظ قرآن کریم با تفسیر و کاربردهای علوم قرآن کریم است، مشروط بر اینکه سن شرکت‌کنندگان بیش از 45 سال نباشد و جایزه 150 هزار پوندی برای نفر اول تعیین شده است.

رشته چهارم حفظ قرآن کریم با قرائت‌های هفتگانه است، مشروط به اینکه سن شرکت‌کنندگان از 50 سال بیش‌تر نباشد و جایزه آن هم 150 هزار پوند است.

رشته پنجم حفظ قرآن کریم برای غیر عرب زبانان است، مشروط بر اینکه سن آنها از 40 سال بیشتر نباشد و جایزه مقام اول در این رشته 150 هزار پوند و جایزه نفر دوم 100 هزار پوند است.

رشته ششم حفظ قرآن کریم و درک معانی آن ویژه معلولان است، مشروط به اینکه سن شرکت‌کنندگان از 35 سال بیشتر نباشد و جایزه در نظر گرفته شده برای این رشته یکصد هزار پوند است.

رشته هفتم حفظ قرآن کریم و درک مفردات و تفسیر جزء عمَّ ویژه کودکان و نوجوانان است مشروط به اینکه سن آنها از 15 سال بیش‌تر نباشد و جایزه آن یکصد هزار پوند است.

رشته هشتم ویژه منتخبان به عنوان حافظان نمونه است که جایزه این بخش یکصد هزار پوند در نظر گرفته شده است.

وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که خواهران و برادران می‌توانند در هر کدام از رشته‌های مذکور شرکت کنند، مشروط به اینکه در هیچ سالی در هیچ کدام از رشته‌های این مسابقات حائز مقام اول یا دوم نشده باشند و اگر کسی هم قبلا برگزیده شده فقط می‌تواند در رشته حفظ خانواده قرآنی شرکت کند.

انتهای پیام
captcha