نگاهی به وصیت‌نامه شهید «روح‌الله بابابزرگی»
کد خبر: 4062065
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

نگاهی به وصیت‌نامه شهید «روح‌الله بابابزرگی»

شهید «روح‌الله بابابزرگی» از شهدای دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌اش نوشته است:«پیام من به مردم این است که اسلام را تنها نگذارید و به سیدالشهدا متوسل شوید و این را بدانید مادیات، ما را به هیچ‌جایی نخواهید رساند به جز اینکه حرص ما نسبت به دنیای فانی بیشتر شود».

شهید بابابزرگی

به گزارش ایکنا از البرز؛ شهید روح‌الله بابابزرگی، دوم فروردين 1347، در شهرستان نهاوند به دنيا آمد. پدرش عزيزمراد و مادرش مريم ‎‌طلا نام داشت. تا پایان دوره راهنمايی درس خواند. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. يازدهم بهمن 1365، در شلمچه با اصابت گلوله به سر، شهيد شد. مزار وی در امامزاده محمد(ع) شهرستان كرج قرار دارد.

آنچه در ادامه می خوانید متن وصیت‌نامه و پیام شاخص شهید بابابزرگی است.

بسم الله الرحمن الرحيم

پروردگارا! شرمنده‌ایم از کثرت گناه و معصیت. خداوندا! نفسمان محجوب است و قلبمان معیوب و هوای نفس بر ما چیره شده با زبان الکن خود نمی‌توانیم کثرت گناه خود را بازگو کنیم ولی تا آنجایی که می‌دانم بارها به دام شیطان افتاده‌ایم و از آنجایی که قلبمان از بس که گناه کردیم تاریک شده و از این رو پی به اشتباهات خود نبردیم و باز هم به کارمان ادامه دادیم با این همه گناه و اشتباه، باز هم شما از آنجایی که لطفتون شامل حالمان گردید، پرده‌ی رحمانیت خود را بر سر گناهانمان پوشاندی و به این منظور هم لقب ستارالعیوب را به خداوند رحمان می‌دهند.

خداوندا! بارها! ما را از بند شیطان رجیم رها کردی و محبت خود را نسبت به بندگانت نشان دادی ولی بندگان تو همیشه در خُسران و زیانند مگر اینکه به تو ایمان آورند و رستگار از لطف تو شوند و از اینکه فرصتی به مادادی برای جبران گناهانمان ممنونیم و امیدوارم توانسته باشم قدم کوچکی برای اسلام برداشته و با امید اینکه گریه‌های نیمه‌شب مادرم شامل حالم شود. وظیفه‌هایی که به من محوّل شده بود تا اندازه‌ای، اَدا کرده باشم و اگر لیاقت داشته باشم به گفته‌ی شهدا مخصوصا برادرم که گفته بود اسلام را یاری کنید عمل کرده باشم ان‌شاءالله. امیدوارم آنچه که امام زمان(عج) از سربازانش می‌خواهد و این وظیفه شامل حال بنده هم می‌شود انجام داده باشم و به اسلام و مسلمین خدمتی کرده باشم.

من که خود را لایق شهادت نمی‌دانم لکن اگر این لطف خدا شامل حال من شد از شما پدر و مادرم می‌خواهم که در فقدان بنده نگرانی نداشته باشید هر چند می‌دانم سخت است ولی این را بدانید کاری که برای خدا باشد فکر می‌کنم که هیچ ناراحتی نداشته باشد. امیدوارم این راهی که رفته‌ام باعث بخشیده شدن گناهان خودم و شما شده باشم. برادرانم! من از بدو تولد و در طول زندگی، اذیت و آزار شما را داشته‌ام، می‌دانم رفتن من باز هم برای شما ایجاد زحمت است ولی از شما عاجزانه تقاضا دارم تا آنجایی که مقدور است خود را برای من به زحمت نیندازید. تنها چیزی که از پدر و مادر می‌خواهم قلبا مرا دعا کنند و مطمئن باشید دعایتان هم مستجاب می‌شود چون شما برای او راضی شدید که بچه‌هایتان برای اسلام کار کنند. لکن اگر از این امر ما خودداری کردیم گناهش به گردن ماست و شما وظیفه‌ی خود را انجام داده‌اید.

بنده از تمامی فامیل و آشنایان طلب بخشش می‌نمایم و اگر آزاری به ایشان رسانده‌ام مرا به بزرگی خودتان ببخشید. من از روی اشتباه بعضی‌ها را از خود ناراحت کردم که کتبا از آنها طلب بخشش کردم. امیدوارم که مورد قبول واقع شده باشد. ضمنا من به علت اینکه درجبهه بودم 20 روز حدودا روزه نگرفته‌ام اگر مقدور بود انجام بدهید و نماز نمی‌دانم ولی چند روزی برایم بخوانید. جنازه‌ این حقیر را در امامزاده محمد(ع) اگر لیاقت داشتم دفن کنید و این را بگویم هرچه که خدا بخواهد باید همان را قبول کنیم و با استقامت خود نشان دهید که ما برای اسلام حاضر هستیم که در هر بُرهه از زمان و تا پای جان برای اسلام دفاع کنیم. مقدار اندکی پول در بانک واریز کرده بودم آنرا بیرون بیاورید و حقوقی هم که از سپاه طلبکار هستم روی هم گذاشته و در مراسم خرج کنید.

پیام من به مردم این است که اسلام را تنها نگذارید و به سیدالشهدا متوسل شوید و این را بدانید مادیات ما را به هیچ‌جایی نخواهید رساند به جز اینکه حرص ما نسبت به دنیای فانی بیشتر شود. از طرف من از محمد و مریم و فرزندان امرالله معذرت خواهی کنید که نتوانستم به عنوان یک عمو برای ایشان باشم و آنطور که باید برای ایشان خدمت نکردم. به‌خدا قسم هیچ‌وقت محمد و مریم از ذهن من خارج نمی‌شوند.

تنها آرزویم این است که توانسته باشم با اینکه برای خدا و در راه او اگر قبول کند کشته می‌شوم ولی می‌خواهم که بعدا از من ناراحت نشوند و به آنها بگویید من آنها را دوست داشتم ولی مسئله‌ اسلام از همه چیز مهمتر و واجب تر است. کما اینکه بعضی‌ها نسبت به بنده فکرهایی کرده بودند. ضمنا مراسم‌های امرالله را خیلی باشکوه انجام بدهید که او نسبت به همه‌ ما خیلی حق به گردنمان دارد مخصوصا خیلی حق به گردن من دارد و به همین منظور هم باید مراسم او با من فرق داشته باشد. از دوستانم می‌خواهم برای رفتن من ناراحت نباشند بلکه به فکرشان بیفتد که آنها هم روزی می‌توانند ولی سعی کنند که به کارهای خیر بیشتر اشتغال یابند. این را بدانید شیطان همیشه در کمین است و شما خود را بنده‌ او نسازید که با یک لحظه خوشحالی یک عمر خود را بدبخت خواهید کرد. می‌بخشید خیلی با خط خوردگی نوشته‌ام چون چند دقیقه بیشتر وقت نداشتم و سریعا نوشتم. خداحافظ همگی شما تا روز قیامت. مورخ بیست و نهم آذر ماه 1365 ساعت 11:43 دقیقه و 36 ثانیه

پيام شاخص شهيد بزرگوار بر اساس متن وصيّت نامه و مطابقت با آيات و روايات

پيام شهيد: این را بدانید شیطان همیشه در کمین است و شما خود را بنده او نسازید.

شاهد قرآنی: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ.(بقره/208)

اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد همگى به اطاعت خدا درآييد و گام‌هاى شيطان را دنبال نكنيد كه او براى شما دشمنى آشكار است.

 

انتهای پیام
captcha