حزب الله: آمریکا عامل همه مشکلات لبنان است
کد خبر: 4062220
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

حزب الله: آمریکا عامل همه مشکلات لبنان است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و رئیس کمیته شرعی این جنبش با تأکید بر لزوم گفت‌‌وگوی میان لبنانی‌ها برای مقابله با دخالت‌های آمریکا اعلام کردند که رهنمودهای امام(ره) درباره حاکمیت قرآن بر ارزش‌ها رمز پیروزی مقاومت است.

حزب الله: آمریکا مسبب همه مشکلات لبنان استبه گزارش ایکنا به نقل از العهد، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان شامگاه یکشنبه تأکید کرد: آنچه لبنان را از دستیابی به ثروت نفت و گاز خود باز می‌دارد، ایالات متحده آمریکا با خط مشی‌ها و تهدیدهایش است که لبنان هم در اتخاذ تصمیم‌های مناسب در برابر آن، ضعیف و بزدل است.

صفی الدین طی نطقی در مراسم ترحیم یکی از مجاهدین حزب‌الله در منطقه الزهرانی در جنوب لبنان گفت: دخالت‌های آمریکا از مهم‌ترین دلایل بیرون نرفتن لبنان از بحران‌هایش است و کسانی که به این امر کمک می‌کنند برخی لبنانی‌های نادان و احمق هستند.

این مقام حزب الله با بیان اینکه عملکرد سیاسی غلط و فساد حاکم در دهه‌های گذشته تا امروز، لبنان را به نتایج فاجعه باری در سطح معیشتی، مالی و اقتصادی رسانده است، گفت: آمریکایی‌ها با مزدوران خود در لبنان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس تلاش کردند حزب‌الله را مسئول مشکلات لبنان بدانند و کاری که کردند این بود که تحریم‌ها را علیه لبنان شدت بخشیدند؛ بنابراین چیزی که امروز در هجمه‌ها علیه حزب‌الله مواجه هستیم حلقه‌ای از زنجیره هجمه‌هایی است که از دهه هشتاد تاکنون متوقف نشده است.

شیخ صفی الدین افزود: با وجود همه این هجمه‌ها و جنگ‌های مختلف و متعدد علیه مقاومت آنها نتوانستند به اهداف خود برسند و مقاومت را آن گونه که انتظار داشتند در تنگنای محاصره قرار دهند.

این مقام حزب الله بار دیگر بر درخواست این حزب برای گفت‌وگو میان احزاب به منظور نجات لبنان از مسائل و مشکلاتش تأکید کرد و گفت: ما توان این کار را داریم و لبنان هم با مقاومت خود و نه غیر از آن قوی است و می‌تواند نفت و گاز خود را استخراج کند حتی اگر آمریکا مخالف باشد.

شیخ محمد یزبک رئیس کمیته شرعی حزب الله هم در مراسمی که شعبه‌ای از مرکز «امام المنتظر» در بعلبک به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برگزار کرده بود، گفت: همه مشکلات ما زیر سر آمریکاست که ما را محاصره کرده و از برق، نفت، گاز، مواد غذایی و پول محروم کرده و دلار و پول سپرده‌گذاران در لبنان را به بازی گرفته است.

او با بیان اینکه آمریکا فقط ملاحظه منافع خود و اسرائیل به عنوان دشمن همه بشریت را می‌کند، گفت: ما همه اشکال عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی را رد می‌کنیم؛ زیرا مقابله با آمریکا و اسرائیل همان طور که امام فرمودند جنگ بین اسلام و کفر است.

اهتمام امام(ره) به حوزه‌های علمیه

شیخ یزبک تأکید کرد: امام خمینی به حوزه‌های علمیه در هر کجا اهتمام می‌ورزید، زیرا معتقد بود که علما حاملان امانت دفاع از اسلام عزیز هستند و پیروزی‌های به دست آمده از ثمرات مدد الهی و متعلق به پروردگار است.

وی افزود: از چهل سال پیش که مقاومت اسلامی در مقابل اشغالگران اسرائیل در لبنان به راه افتاد، رهبران و رزمندگان آن بر خدا توکل کردند، لذا از رهنمودهای امام، کلام و دیدگاه ایشان بهره‌مند شدیم و پیروزی‌های متوالی کسب کردیم و صهیونیست‌هایی را که اعراب و جهان را به وحشت می‌انداختند، به وحشت انداختیم و اسطوره شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل را تحقیر کردیم.

قرآن حاکم بر ارزش‌هایمان باشد

این مقام حزب‌الله آزادسازی لبنان در سال 2000 و پیروزی حزب‌الله در جنگ 2006 را پیروزی الهی توصیف کرد و گفت: رزمندگان مقاومت با عرق پیشانی و خون شهدای خود سرزمین ما را از لوث صهیونیست‌ها پاک کردند.

 شیخ یزبک گفت: رمز پیروزی که امام خمینی(ره) به ما سفارش کردند این است که آرزوی شهادت داشته باشیم و برای زندگی مادی ارزش قائل نباشیم و در تعالی کلام خدا و قرآن تلاش کنیم و قرآن حاکم بر ارزش‌ها، رفتار و رویکرد زندگی انسان باشد.

رسانه‌های لبنانی دیروز یکشنبه از ورود یک کشتی رژیم صهیونیستی برای استخراج گاز به میدان «کاریش» که منطقه مورد مناقشه با کشور لبنان است، خبر دادند.

مقامات ارشد لبنان در واکنش به این اقدام، جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای پایان دادن به تحرکات جدید رژیم اسرائیل و نیز اجرای قطعنامه‌های بین‌الملل به منظور جلوگیری از هرگونه تنش امنیتی در جنوب لبنان فراخواندند.

انتهای پیام
captcha