سفر معنوی حج، نقطه اتحاد مسلمانان است
کد خبر: 4062348
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
امام جمعه بوشهر بیان کرد:

سفر معنوی حج، نقطه اتحاد مسلمانان است

امام جمعه بوشهر گفت: حج نقطه اتحاد مسلمانان است و در مراسم حج تمتع انسجام و اتحاد مسلمانان جهان به نمایش گذاشته می‌شود و در واقع حج نمونه‌ای از وحدت مسلمانان موحد و فرصتی برای فرياد عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بوشهر، مسئولان سازمان حج و زیارت و کارگزاران حج، امروز ۱۶ خردادماه، با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه کوی شهید مدرس منطقه یک شهر بوشهر دیدار کردند. 

عبدالرسول رنجبر، مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر در ابتدای این جلسه با اشاره به اعزام ۵ کاروان ۴۷۵ نفری حجاج شیعه و اهل‌سنت بوشهری طی دو پرواز ایرانی به سرزمین وحی، اظهار کرد: همایش زائران حج تمتع ۱۴۰۱ با حضور روحانیون کاروان‌ها، زائران، کارگزاران زیارتی، مدیران کاروان‌ها و عوامل کاروان‌های حج تمتع سال جاری، مسئول محترم دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، و برخی از مسئولان استان در سالن اجتماعات بانک صادرات استان بوشهر برگزار شد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در این دیدار با گرامیداشت دهه کرامت و شهدای حج، اظهار کرد: حج یکی از عبادات بی‌نظیر در جهان است و جایگاه حج و ویژگی آن از جهات گوناگون دارای اهمیت بالایی است. 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه مراسم حج تمتع، بزرگ‌ترین نمایش اتحاد مسلمانان در جهان است، تصریح کرد: سفر حج، سفری است که انسان را به عبودیت الهی می‌رساند. 

مناسک حج؛ فرصتی برای عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی 

وی، حج را نقطه اتحاد مسلمانان دانست و بیان کرد: در مراسم حج تمتع، انسجام و اتحاد مسلمانان جهان به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین نیز حج نمونه‌ای از وحدت مسلمانان موحد و فرصتی برای فرياد عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی است. 

امام جمعه بوشهر با بیان اينكه حج يعنی اينكه انسان مهمان خدا باشد و حريم خدا را حفظ كند و از خداوند عمر طولانی بخواهد، اضافه كرد: مراسم حج، سبب تقویت اتحاد مسلمانان جهان می‌شود و هیچ جایگزینی برای حج تمتع وجود ندارد. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه ساحت مقدس مهدی(عج) يكی از علت‌های مقام سفر حج است، افزود: حجاج بايد در فكر اين باشند كه از فرصت و ظرفيت اين سفر معنوی استفاده كنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر همواره در آیین و مراسم مذهبی، دینی و اعزام حجاج الگو بوده‌اند، گفت: خدمات کارگزاران حج استان بوشهر قابل تقدیر و تحسین است. 

وی با اشاره به آیین اربعین حسینی، افزود: مراسم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) سفر بسیار مهمی است که باید از هم اکنون برنامه‌ریزی شود. 

سفر معنوی حج نقطه اتحاد مسلمانان است + عکس

یادآور می‌شود، در ادامه مسئول حراست حج و زیارت استان بوشهر و رئيس پلیس محترم فرودگاه‌های استان بوشهر به‌ترتیب در رابطه با مسائل امنیتی اعزام حجاج، به ارائه گزارش پرداختند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha