آغاز اعزام کاروان قرآنی حج از ۲۴ خرداد
کد خبر: 4062858
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
میرزاجانی خبر داد

آغاز اعزام کاروان قرآنی حج از ۲۴ خرداد

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: متعاقب جلسه‌ای که با حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت انجام شد مقرر شد تا از ۲۴ خردادماه به تدریج اعزام اعضای کاروان قرآنی انجام شود.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جزئیات اعزام کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران گفت: متعاقب جلسه‌ای که با حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و هماهنگی‌هایی که در این خصوص صورت گرفت مقرر شد تا از ۲۴ خردادماه به تدریج اعزام اعضای کاروان قرآنی انجام شود.

وی افزود: اعزام اعضای کاروان قرآنی ابتدا به مدینه منوره خواهد بود و تعدادی به عنوان مدینه اول و مدینه قبل رهسپار می‌شوند و در ادامه هم تعدادی از قاریان عزیز به مدینه بعد و مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به اینکه اعضای گروه تواشیح هم در مدینه قبل و مدینه بعد و از ابتدای اعزام حضور خواهند داشت، ادامه داد: این گروه نیز متعاقبا به مکه خواهند رفت و مجددا به مدینه باز می‌گردند.

میرزاجانی با اشاره به اینکه ممکن است از بین قاریان و حافظ نیز افرادی دو بار در شهر مدینه حضور داشته باشند، گفت: تصمیم‌گیری این موضوع با سرپرست کاروان قرآنی و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طبیعتاً اگر دامنه اعزام‌ها از ۲۴ خردادماه آغاز شود تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این اعزام‌ها روزانه انجام خواهد شد تا نهایتاً کل کاروان قرآنی در مکه و مدینه مستقر شوند و با توجه به برنامه‌هایی که آنجا پیش‌بینی شده مشغول برنامه‌های تبلیغی خود شوند.

به گزارش ایکنا، در کاروان نور امسال، قاسم رضیعی از تهران به عنوان سرپرست کاروان نور، قاسم مقدمی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحدامین از تهران، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی‌کیا از لرستان، حمید حق‌طلب از خراسان رضوی، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی و گروه تواشیح مصباح الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری‌دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha