اختصاص 25 میلیارد ریال به رسانه ملی برای تولید برنامه‌هایی با محوریت حفظ قرآن
کد خبر: 4062911
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
در ستاد ملی حفظ قرآن تصویب شد؛

اختصاص 25 میلیارد ریال به رسانه ملی برای تولید برنامه‌هایی با محوریت حفظ قرآن

بیست و نهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم امروز 18 خردادماه برگزار و طی آن مقرر شد 25 میلیارد ریال از محل بودجه این ستاد به سازمان صدا و سیما برای تولید برنامه‌هایی با محوریت حفظ قرآن کریم اختصاص یابد.

اختصاص 25 میلیارد به رسانه ملی برای تولید برنامه‌هایی با محوریت حفظ قرآن

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، 18 خردادماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد و جهت بررسی نهایی برنامه‌های پیشنهادی، جمع‌بندی و اولویت‌بندی برنامه‌های مربوط به حوزه حفظ قرآن کریم در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در خصوص وظیفه این ستاد که هدایت، نظارت و حمایت از برنامه‌های مربوط به حفظ قرآن کریم است، نکاتی را بیان کرد و در ادامه در مورد فعالیت‌های ستاد توضیحاتی ارائه داد. در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌ها به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای دستگاه مربوطه پرداختند.

بر اساس این گزارش در این جلسه برنامه‌های پیشنهادی نهادها و سازمان‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور که حدود 35 برنامه بود، بررسی شده و مورد اولویت‌بندی قرار گرفت. بر همین اساس اعتبارات پیش‌بینی شده برای حفظ قرآن کریم کشور که از محل منابع منشور توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص خواهد یافت، بر اساس اولویت‌های تعیین شده هزینه خواهد شد.

35 برنامه پیشنهادی در این جلسه پیش‌تر طی فرآیند مشخصی در جلسات متعدد کارگروه اعتبارات ستاد راهبری بررسی و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته بود.

بر همین اساس از جمله مهم‌ترین مصوبات این جلسه می‌توان به اختصاص 25 میلیارد ریال برای تولید و پخش برنامه‌های ویژه حفظ قرآن کریم از صدا و سیما اشاره کرد. در این جلسه مقرر شد طرح اولیه این برنامه‌ها از سوی صدا و سیما ظرف چند روز آینده به دبیرخانه ستاد راهبری حفظ ارسال شود.

همچنین در خصوص تأمین منابع انسانی مورد نیاز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش (مربیان حفظ)، مقرر شد در جلسه آتی کارگروه اعتبارات ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، کارشناسی‌های لازم را انجام و متعاقب آن تصمیم‌گیری شود.

در مصوبه‌ای دیگر دستگاه‌های عضو ستاد موظف شدند طرح‌های تفصیلی برنامه‌ها و همچنین جدول برآورد هزینه‌ها را حداکثر تا یک هفته آینده به دبیرخانه ستاد ارائه نمایند.

این طرح‌ها و برآورد هزینه‌های آن در کارگروه اعتبارات ستاد بررسی و کارشناسی شده و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مجری برنامه‌ها و کارسازی اعتبارات نیز منوط به بررسی‌های دقیق این کارگروه خواهد بود.

همچنین در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی مساجد مقرر شد کارگروهی با هدف بسیج ظرفیت‌های مردمی و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مردمی کشور از جمله سازمان بسیج، اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، جامعه فرهنگی قرآنی عصر و ... تشکیل شود.

یادآور می‌شود، در بیست و نهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم نمایندگانی از دستگاه‌هایی همچون صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سیما، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد قرآنی، معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران، کارگروه اعتاب مقدسه و شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha