ناکامی اسرائیل در محکومیت سازمان‌های فلسطینی/ تشدید تنش در جنوب کرانه باختری
کد خبر: 4063003
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
تحولات فلسطین؛

ناکامی اسرائیل در محکومیت سازمان‌های فلسطینی/ تشدید تنش در جنوب کرانه باختری

یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد كه تل‌آویو در ارائه دلایل کافی برای محکومیت سازمان‌های شش‌گانه مدنی فعال در کرانه باختری ناکام مانده است، سازمان‌هایی که به اتهام تأمین مالی جبهه مردمی برای آزادی فلسطینی و اقدام نیابتی از جانب این گروه توسط مقامات اشغالگر تعطیل شده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر اساس اعلام روزنامه «هاآرتص»، دفتر اروپایی مبارزه با کلاهبرداری اروپا آغاز تحقیقاتی همه جانبه در مورد این سازمان‌های فلسطینی با توجه به مدارک ارائه شده تا مرحله کنونی را بعید دانسته است.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اکتبر سال گذشته 6 سازمان فلسطینی را ترویستی اعلام کرد که عبارتند از موسسه الضمیر، موسسه الحق، مرکز پژوهش و توسعه بیسان، جنبش جهانی برای دفاع از کودکان فلسطینی، اتحادیه زنان فلسطینی و فدراسیون کمیته‌های اقدام کشاورزی.

این در حالی است که این سازمان‌های 6 گانه به کشورهای اروپایی تاکید کردند که مقامات رژیم اشغالگر مجموعه اطلاعاتی به آنان ارائه داده‌اند که هدف آنها اثبات برخی ادعاها علیه سازمان‌های مذکور از طریق کانال‌های دیپلماتیک و سیاسی است.

اما یکی از دیپلمات‌های اروپایی در این خصوص گفت: در این مورد مجموعه دلایلی به ما ارائه شده اما اینها برای ما کافی و قانع کننده نیست.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک دیپلمات اروپایی دیگر افزود بیشتر کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که دلایل ارائه شده از سوی اسرائیلی در حدی نیست که بتواند مساله انتقال پول را ثابت کند.

یک شهید و چند زخمی در حمله به شهر «حلحول»

«شریف الطردی»، سخنگوی بیمارستان تخصصی «المیزان» اعلام کرد که «محمود فایز ابوعیهور» جوان 27 ساله از شهر «حلحول» واقع در جنوب کرانه باختری پس از شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

همچنین در درگیری‌های امروز در شهر «حلحول»، 5 جوان فلسطینی به دلیل اصابت گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های گازی زخمی شدند.

تعرض صهیونیست‌ها به یک مدرسه دخترانه در مسجدالاقصی

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست امروز، 19 خردادماه، به یک مدرسه شرعیه دخترانه در مسجدالاقصی یورش بردند و یک زن را بازداشت کردند.

در این تعرض که همزمان با یورش دوباره شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی صورت گرفت، نظامیان صهیونیست یک زن از مدرسه شرعیه دخترانه در مسجد الاقصی را دستگیر و به مرکز بازجویی «بیت الیاهو» انتقال دادند.
ناکامی اسرائیل در محکومیت سازمان‌های فلسطینی/ تشدید تنش در جنوب کرانه باختری
شهرک‌نشینان صهیونیست امروز هم بار دیگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست «محمد الفیراوی» زندانی آزاد شده را که دو روز پیش از زندان‌های رژیم صهیونیستی رهایی یافته بود بار دیگردستگیر کردند.

هشدار اشتیه نسبت به تبدیل مسجدالاقصی به یک معبد یهودی 

پایگاه خبری «عرب 48» گزارش داد که «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که رژیم صهیونیستی در پی سلطه بر مسجدالاقصی و تبدیل آن به یک معبد یهودی است.

وی که در جلسه اختتامیه کنفرانسی با عنوان «اسناد مربوط به خواص و وضعیت تاریخی مسجدالاقصی» که در دفتر مرکزی انجمن هلال احمر شهر البیره در مرکز کرانه باختری برگزار شد، اعلام کرد: اسرائیل به دور از عناوینی همانند تقسیم زمانی، تقسیم مکانی، تقسیم هوایی و امثال آن به دنبال سلطه بر حریم مسجدالاقصی و تبدیل آن به یک معبد یهودی است.
ناکامی اسرائیل در محکومیت سازمان‌های فلسطینی/ تشدید تنش در جنوب کرانه باختری
وی در ادامه افزود: حفاری‌های اسرائیل در طول 55 سال نشان می‌دهد که «هیکل سلیمان» وجود ندارد.به طور کلی، این وضعیت نشان می‌دهد که مسجد الاقصی یک مکان مقدس برای مسلمانان و تحت اداره آنها است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: هماهنگی‌هایی میان فلسطین و اردن برای حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در بیت‌المقدس وجود دارد.

وی اضافه کرد: حقائق تاریخ به ما ثابت کرده است که ما ریشه در شهر قدس داریم و هیچ یک از یهودیان نمی‌تواند درخصوص ماهیت فلسطین، ما را به چالش بکشد.

انتهای پیام
captcha