خشم تل‌آویو از اقدام نروژ در متمایز کردن کالاهای شهرک‌های صهیونیست‌نشین
کد خبر: 4063613
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

خشم تل‌آویو از اقدام نروژ در متمایز کردن کالاهای شهرک‌های صهیونیست‌نشین

اقدام نروژ در تصویب طرح برچسب‌گذاری کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی خشم تل‌آویو را برانگیخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم،  نروژ به تبعیت از اتحادیه اروپا طرحی را برای برچسب‌گذاری و شناسایی محصولاتی که از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی می‌آیند، تصویب کرده است در حالی که تل‌آویو این تصمیم  نروژ را محکوم کرد.

بر این اساس نروژ از فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور خواسته است تا کالاهای تولید شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را متمایز کنند.

بر این اساس، این کالاها دیگر نباید در بسته‌بندی‌هایی قرار بگیرند که روی آن‌ها «ساخت اسرائیل» حک شده است و از این پس این کالاها باید در بسته‌بندی‌هایی قرار بگیرند که روی آن‌ها «ساخت شهرک‌های اسرائیل» نوشته شده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع جدید نروژ بر روابط دوجانبه بین اسرائیل و نروژ تأثیر منفی خواهد گذاشت.

خشم تل‌آویو از اقدام نروژ در متمایز کردن کالاهای شهرک‌های صهیونیست‌نشین

در این بیانیه با اشاره به نقش دیرینه نروژ به عنوان میانجی در مناقشه اسرائیل و فلسطین گفت که نروژ به تقویت روابط بین اسرائیل و فلسطینیان اهمیت می‌دهد.

دولت نروژ روز جمعه در بیانیه‌ای سیاست جدید خود را اعلام کرد و گفت که محصولاتی که از سرزمین‌های اشغالی می‌آیند نباید به عنوان کالاهای اسرائیلی طبقه‌بندی شوند.

اسلو گفت که این اقدام عمدتاً به واردات روغن زیتون، میوه و سبزیجات مربوط می‌شود و در مورد محصولاتی که از  شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اشغالی، بیت‌المقدس شرقی و مناطق اشغالی جولان می‌آیند، اعمال خواهد شد.

به موجب قوانین بین‌المللی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطقی که رژیم صهیونیستی در سال 1967 اشغال کرده، غیرقانونی تلقی شده و مانعی عمده بر سر راه تلاش‌های به اصطلاح سازش است.

بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از ۱۲۰ شهرکی زندگی می‌کنند که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ میلادی در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس ساخته است.
سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند و براساس کنوانسیون ژنو، ساخت و ساز ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha