دیدار وزیر فرهنگ عراق با مدیر مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی
کد خبر: 4063757
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

دیدار وزیر فرهنگ عراق با مدیر مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق به همراه معاونان و مدیران خود در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی حضور یافت و با رئیس این مرکز دیدار کرد.

حضور وزیر فرهنگ عراق در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، «حسن ناظم»، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق به همراه معاونان و مدیران خود، صبح یک‌شنبه 22 خرداد، در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) حضور یافت و با «کاظم موسوی بجنوردی»، رئیس این مرکز دیدار کرد.

او در این ملاقات، که «غلامرضا اباذری»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز حضور داشت، در جریان فعالیت‌های این مؤسسۀ پژوهشی قرار گرفت و از روند و روالِ تألیف و تدوینِ پروژه‌های علمی به‌ویژه دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی به سه زبانِ فارسی، عربی و انگلیسی، دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران، دانشنامۀ تهران بزرگ، تاریخ جامع ایران و جغرافیای جامع ایران آگاهی یافت.

ناظم سپس ضمن بازدید از بخش‌های علمی مرکز، با حضور در بخش جغرافیا، با «علی همدانی»، مدیر این بخش و مدیر دانشنامۀ تهران بزرگ گفت‌وگو و از اصولِ دانشنامه‌نگاری در این نهاد علمی کسب اطلاع کرد.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در ادامه از کتابخانۀ مرکز بازدید کرد و در گنجینۀ پژوهشی ایرج افشار نیز حضور یافت و با نمونه‌ای از کتابخانه‌ها و مجموعه‌های اهدایی آشنا شد.

انتهای پیام
captcha