هنر تلاوت در کرمانشاه حرف اول را در آینده نزدیک خواهد زد
کد خبر: 4063763
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

هنر تلاوت در کرمانشاه حرف اول را در آینده نزدیک خواهد زد

استاد برجسته قرآنی کشورمان با اشاره به استعداد‌های خوب قرآنی کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه اساتید و پتانسیل‌های صوتی خوبی دارد که به واسطه این امر در آینده نزدیک هنر تلاوت در کرمانشاه حرف اول را خواهد زد.

سعید بیژنی استاد و پیشکسوت قرآنی

سعید بیژنی، استاد برجسته قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به سفر خود به استان کرمانشاه طی چند روز گذشته، اظهار کرد: با هماهنگی امور قرآنی سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه و به مناسبت ایام پربرکت دهه کرامت به استان کرمانشاه سفر داشتیم که این سفر همراه با برنامه‌هایی بود که شرکت در محفل نورانی انس با قرآن در جوار گلزار شهدای گمنام همراه با حضور کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان از جمله آن‌ها بود.

وی درخصوص برگزاری کارگاه آموزشی تلاوت، افزود: از دیگر برنامه‌هایی که به همت امور قرآنی سازمان فرهنگی شهرداری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه برگزار شد و در آن شرکت داشتیم کارگاه آموزشی تلاوت ویژه اساتید و قاریان استان بود که در این کارگاه بیشتر مباحث فنی و نگاه تخصصی به تلاوت و هنر تلاوت مطرح شد.

بیژنی بر ضرورت بستر‌های دریافت نقطه نظرات به ویژه درخصوص تشکیل جلسات تأکید کرد و افزود: معتقدم با تشکیل جلسات و کاگروه‌های کارشناسی با حضور صاحب‌نظران، نشست‌های تخصصی و حضور در استان‌ها در راستای ارتقای هرچه بیشتر جامعه قرآنی به ویژه قراء بهره بگیریم.

استاد و قاری برجسته قرآن کشورمان به لزوم توجه به سبک برگزاری جلسات آموزش تخصصی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید به راهکار‌های ارتقاء قاریان همچنین زمینه ایجاد کرسی‌های تلاوت به‌منظور اجرای متعدد و مستمر توجه کرد.

وی با اشاره به اهمیت جلسات قرآن خانگی و مساجد، بیان کرد: باید در محلات و خانه‌ها جلسات قرآن را رونق دهیم چرا که اگر معتقد به تربیت شایسته فرزندان هستیم باید به حرکت به سمت جامعه قرآنی توجه و به آن عمل کنیم.

بیژنی درادامه به حضور در برنامه تجلیل از فعالین قرآنی استان کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: در این برنامه از چهره‌های قدیمی و شناخته شده استان که بعضاً صاحبان جلسات قدیمی قرآن این استان هستند و حق بزرگی برگردن قرآنیان کرمانشاه دارند، تجلیل شد که امری شایسته و بسیار بجا بود چراکه هر فعال قرآنی که امروز حرفی برای گفتن در عرصه قرآنی کشور دارد، رحل‌نشین این جلسات بوده‌اند.

استاد و قاری برجسته قرآن کشورمان به استعداد‌های خوب قرآنی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه اساتید و پتانسیل‌های صوتی خوبی دارد که به واسطه این امر در آینده نزدیک هنر تلاوت در کرمانشاه حرف اول را خواهد زد.

وی تأکید کرد: برای تحقق خواست یاد شده باید برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشیم و برای رسیدن به آن باید مسئولینی که دغدغه قرآنی دارند پای کار باشند.

بیژنی در پایان با اشاره به اینکه افراد خوش‌فکری در حیطه قرآنی کرمانشاه داریم، گفت: باید از این شهر پر ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha