نشست ائمه جمعه استان بوشهر برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4064367
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

نشست ائمه جمعه استان بوشهر برگزار شد+ عکس

نشست ائمه جمعه استان بوشهر با موضوع «فضای مجازی و رسانه» از سوی دفتر مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، روز گذشته، 24 خرداد در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه بوشهر برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست ائمه جمعه استان بوشهر با موضوع «فضای مجازی و رسانه» از سوی دفتر مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه روز گذشته، 24 خرداد در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی آدینه کوی شهید مدرس منطقه یک شهر بوشهر برگزار شد. 

مهدی اخوت، سرپرست ارتباطات و رسانه‌ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با بیان این مطلب که توسعه کیفی ستادهای نماز جمعه استان‌ها در دستور کار شورای سیاست‌گذاری است، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی برنامه‌ها، بیانات و فعالیت‌های ائمه جمعه باید در دستور کار رابطین رسانه‌ای قرار گیرد و به‌ویژه اخبار بخش فرهنگ دینی و مجالس قرآنی مصلایی و بصیرتی باید هنرمندانه تنظیم شوند. 

وی با تأکید بر اینکه باید موضع و جایگاه و جبهه خود و دشمن خود را در موضوعات عقیدتی، سیاسی و فرهنگی مشخص کنیم، افزود: معمولاً پیام‌های رسانه‌ای با استفاده از زبان خلاقانه و جذاب که تأثیر‌گذار و باور‌پذیر باشند طراحی می‌شوند. پس تشخیص صحت خبر نیازمند فراگیری سواد رسانه‌ای و نکاتی مفید در این رابطه است. 

اخوت با ابراز اینکه سازندگان و تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی از ناحیه لانه‌های معاند نظام سلطه و جبهه دشمن دارای اهداف شوم و ساختارشکن و گسترش بال شایعه و شبهه است، تصریح کرد: رسانه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح کشور باید ضمن دفاع رسانه‌ای، به تولید و انتشار محتوای ناب برای کودک و خانواده بر محور عقاید و ارزش‌ها اقدام کنند. 

عدالت اساس جامعه است

همچنین در این جلسه، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه استان بوشهر به ارائه نکات تحلیلی در بحث جایگاه رسانه‌ای مصلاهای نمازجمعه شهرستان‌های بوشهر در حوزه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای اسلامی منطقه پرداخت و اظهار کرد: عدالت اساس جامعه و روبنا و زیربنای ایمان است، بدان علت که جامعه با نظم و قانون بنا شده است. 

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه که عبارت آسمانی و الهی عدالت هر چیزی را در جای خودش قرار می‌دهد و عبارت عدالت تدبیری برای عموم مردم است، بیان کرد: بر اساس معیارهای اخلاقی و فردی، جود و بخشندگی از عدالت بالاتر است، زیرا عدالت رعایت حقوق دیگران و تجاوز نکردن به حدود و حقوق آنهاست. ولی جود، آن است که آدمی با دست خود، حقوق مسلّم خود را نثار غیر کند، آن که عدالت می‌کند، به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند و یا حافظ حقوق دیگران در برابر متجاوزان است. ولی آن که جود می‌کند، با فداکاری، حق مسلّم خود را به دیگری تفویض می‌کند. پس جود، برتر از عدالت است و بیش از عدالت، نشانه کمال نفس و رشد روحی انسان است. 

خبرنگار: حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha