دستگیری یک سرکرده برجسته داعش در سوریه
کد خبر: 4064728
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

دستگیری یک سرکرده برجسته داعش در سوریه

ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا امروز (پنجشنبه) ادعا کرد که یکی از سرکرده‌های برجسته داعش طی عملیاتی در سوریه دستگیر شد.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: ائتلاف آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از سرکرده‌های برجسته داعش را در جریان عملیاتی در سوریه در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) دستگیر کرده است.

در بیانیه ائتلاف بدون اینکه نامی از این سرکرده دستگیر شده برده شود، از وی به عنوان متخصص در ساخت مواد منفجره و یکی از سرکرده‌های ارشد داعش در سوریه یاد شده است.

منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند که نیروهای آمریکایی عملیات هلی برن در شمال استان حلب سوریه در نزدیک مرز ترکیه انجام دادند.

شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که بالگردهای آمریکایی از پایگاه لافارژ (خراب عشک) در حومه منطقه صرین که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد (قسد) قرار دارد برخاستند و عملیاتی را در اطراف جرابلس واقع در شمال حلب انجام دادند.

بر اساس این گزارش، بالگردهای آمریکایی به روستای الأحیمر واقع در حومه جرابلس رسیدند و نیروهای آمریکایی عملیاتی را انجام دادند که گفته می‌شود علیه تعدادی از سرکرده‌های داعش یا القاعده بوده که در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارند.

این گزارش می‌افزاید: پس از فرود بالگردهای آمریکایی، صدای درگیری‌ها در اطراف روستای الأحیمر میان گروه‌های مسلح و نیروهای ائتلاف آمریکایی شنیده شده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که حضور آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه غیرقانونی بوده و آنها هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند.

انتهای پیام
captcha