رویدادهای فرهنگی در اهواز از نظر کمی و کیفی نیاز به جهش دارند
کد خبر: 4064774
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

رویدادهای فرهنگی در اهواز از نظر کمی و کیفی نیاز به جهش دارند

رئیس جهاددانشگاهی خوزستان با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی ما در اهواز از نظر کمیت و کیفیت نیاز به یک جهش دارند، گفت: ما هر قدر نقش مردم را در حوزه‌های فرهنگی بیشتر کنیم این جهش بیشتر اتفاق می‌افتد و اگر زیرساخت فعالیت کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری فراهم شود و کار به آنها واگذار شود، مطمئن باشید بازخورد این کار در سطح جامعه بیشتر می‌شود.

سید علیرضا علوی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدعلیرضا علوی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، شب گذشته، ۲۶ خرداد در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: رویدادهای فرهنگی ما در اهواز از نظر کمیت و کیفیت نیاز به یک جهش دارند و هر وقت خبری منتشر می‌شود که فعالیت‌هایی در عرصه فرهنگ مانند این نمایشگاه برگزار می‌شود برای ما جای مباهات است. از نظر اصل موضوعِ برگزاری نمایشگاه، از همه کسانی که متولی این رویداد بودند تشکر می‌کنم، ما نیاز به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی از این دست داریم.

 وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که تنوع نمایشگاه بیشتر باشد، گفت: زمان برگزاری نمایشگاه با گرمای هوای استان همزمان شده است. در سال‌های گذشته نمایشگاه‌ها در نیمه دوم سال برگزار می‌شد تا از نظر آب و هوایی شرایط بهتر باشد، طبیعتا گرمای هوا روی کیفیت نمایشگاه چه تعداد بازدیدکنندگان و چه خود رویداد تأثیر می‌گذارد. برگزاری نمایشگاه در این شرایط کار سختی است. از برگزارکنندگان تشکر می‌کنم و امیدوارم ما یک نمایشگاه دائمی عرضه محصولات فرهنگی و هنری را در اهواز داشته باشیم و ان‌شاء‌الله شاهد تعدد و تنوع این برنامه‌ها باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی خوزستان درباره لازمه‌های جهش فرهنگی در استان، گفت: ما هر قدر نقش مردم را در حوزه‌های فرهنگی بیشتر کنیم این جهش بیشتر اتفاق می‌افتد. اینکه فقط متولیان دولتی بخواهند در حوزه فرهنگ کار بکنند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. اگر زیرساخت فعالیت کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری فراهم شود و کار به آنها واگذار شود، مطمئن باشید بازخورد این کار در سطح جامعه بیشتر می‌شود.

وی افزود: برای مثال اینکه یک شاعر به‌صورت هفتگی جلسه شعر در سطح شهر برگزار کند، شاید کار بزرگی نباشد، اما تعدد این فعالیت‌ها در یک بازه زمانی یک دهه‌ای تأثیر خود را در فضای فرهنگی شهر ما می‌گذارد. ما در حوزه فرهنگ نباید دنبال نتیجه زود هنگام باشیم، یعنی خیلی نباید دنبال ارائه کارنامه باشیم که در این مقطع کوتاه چه اقدامی انجام شده است؛ یا جلسات خانگی قرآن که در سطح شهر برگزار می‌شود شاید تعداد شرکت‌کنندگان در این جلسات کم باشند، ولی برای تقویت ارزش‌های یک جامعه، تعدد این جلسات به مرور می‌تواند مؤثر باشد. چنانکه در تاریخ انقلاب اسلامی، یکی از عوامل مؤثر حضور مردم بود، متولیان امر فرهنگ در اهواز باید برای ایجاد زیرساخت بهتر و بیشتر تلاش کنند و کار را به انجمن‌های مردمی واگذار کنند.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأموریت‌هایی در حوزه فرهنگ دارد. یکی از مشکلاتی که همیشه در کشور داشتیم تعدد نهادهای فرهنگی و هم‌پوشانی این کارهاست‌‌. جهاددانشگاهی بیش از یک دهه است که حوزه فعالیت‌های فرهنگی خود را معطوف به حوزه‌هایی کرده است که از طرف شورای عالی به آن واگذار شده است، برای مثال در عرصه رسانه، خبرگزاری‌های ما به‌طور دائم در رویدادهایی مانند این نمایشگاه مستقر هستند. همچنین در بحث سنجش افکار عمومی در مرکز افکار سنجی دانشجویی (ایسپا) فعالیت می‌کنیم. یکی از کارهایی که جهاددانشگاهی انجام می‌‌دهد ایجاد فرصت برای بروز استعدادهای دانشجویان است. برای مثال در هفته گذشته نمایشگاه معرفی آثار هنری دانشجویان را در مجتمع آموزش عالی خود داشتیم که استقبال خوبی از آن شد.

انتهای پیام
captcha