تولید نغمات قرآنی در اولویت برنامه‌های قاریان باشد
کد خبر: 4064781
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
معاون نظارت شورای عالی قرآن نأکید کرد؛

تولید نغمات قرآنی در اولویت برنامه‌های قاریان باشد

معاون نظارت شورای عالی قرآن با بیان اینکه قاریان ما باید به فکر تولید نغمات قرآنی باشند، گفت: در سیاست شورای عالی قرآن در خصوص شبکه‌های استانی، اولولیت با قرای بومی است و کارهایی نیز تولید شده که لازم است متناسب با استاندارهای پخش، کیفی‌سازی و تولید شود تا امکان انتشار فراهم شود.

علی قاسم‌آبادی معاون نظارت شورای عالی قرآن

به گزارش ایکنا از گیلان، علی قاسم‌آبادی، معاون نظارت شورای عالی قرآن در همایش جامعه قرآنی گیلان که عصر روز گذشته، 26 خردادماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه قاریان ما باید به فکر تولید نغمات قرآنی باشند، اظهار کرد: در سیاست شورای عالی قرآن در خصوص شبکه‌های استانی، اولولیت با قاریان بومی (نغمات، تواشیح، اذان و قرائت) است و کارهایی نیز تولید شده که لازم است متناسب با استاندارهای پخش، کیفی‌سازی شود تا امکان انتشار فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان را به سمتی هدایت کرد تا عالم قرآنی باشند، تصریح کرد: شورای عالی قرآن به دنبال این است تا با برگزاری دوره‌های ارزیابی و اعطای مدارک ارزیابی به قاریان و مدرسان و همچنین با برگزاری دوره‌های «اقرا»، قاریان ما مجوز قرائت داشته باشند. در شورای عالی قرآن برای قاری جایگاه خاصی را در نظر می‌گیریم، قاری باید اجازه یا مجوز قرائت داشته باشد و تفسیر بداند.

قاسم‌آبادی با بیان اینکه شورای عالی توسعه قرآنی از زیرمجموعه‌های تحت نظر مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری امسال در دیدار با جامعه قرآنی بر مسجدمحوری و مهندسی تلاوت تأکید داشتند و ما باید در این راستا گام برداریم. انتظارات مردم از جامعه قرآنی این است که ضمن تلاوت قرآن کریم به آن عمل کنند، لذا از جوانان قرآنی می‌خواهم به این موضوع بسیار توجه کنند.

انتهای پیام
captcha