تشکیل جمعیت قرآنیان گیلان با هدف هم‌افزایی و انسجام فعالان قرآنی استان
کد خبر: 4064784
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

تشکیل جمعیت قرآنیان گیلان با هدف هم‌افزایی و انسجام فعالان قرآنی استان

عضو هیئت مؤسس جمعیت قرآنیان گیلان در همایش جامعه قرآنی این استان بیان کرد: جمعیت قرآنیان گیلان به‌منظور توسعه و تعمیق فرهنگ حیات‌بخش قرآن کریم و مبتنی بر تعالیم انسان‌ساز، اهل بیت عصمت و طهارت فعالیت می‌کند.

امیرحجت مرادی سخنگو و عضو هیات موسس جمعیت قرآنیان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، امیرحجت مرادی، سخنگو و عضو هیات موسس جمعیت قرآنیان گیلان، در همایش جامعه قرآنی گیلان که روز گذشته، ۲۶ خردادماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت قرآنیان گیلان سال ۱۳۳۲ در گیلان توسط بازاریان، فرهنگیان و مردم در شهر رشت تشکیل شد و در قالب این جمعیت جلسات متعددی برگزار و فعالان قرآنی شهر پیرامون مسائل مختلف تشریک مساعی و تبادل نظر می‌کردند. پس از سال‌ها اکنون این احساس نیاز می‌شد تا مجدد در استان مجموعه‌ای از اهالی قرآن داشته باشیم و مسائل، دیدگاه‌ها، تجربیات و مشکلات را به تبادل نظر بگذاریم و در صدد رفع موانع تلاش شود.

وی افزود: جمعیت قرآنیان گیلان در اجرای سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان گیلان مصوب شورای فرهنگ عمومی و نیز مصوب کمیسیون تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در خصوص شبکه‌سازی فعالان قرآنی وفق راهبرد سند استانی با هدف هم‌افزایی و انسجام‌بخشی بین تمامی فعالان قرآنی مردمی استان گیلان بر اساس سند مذکور و نیز مصوبه شورای فرهنگ عمومی و ابلاغ آن از سوی استاندار جهت اجرا به اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گیلان تشکیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآنی گیلان گفت: جمعیت قرآنیان گیلان به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در جامعه مبتنی بر تعالیم انسان‌ساز، اهل‌بیت عصمت و طهارت و هم‌افزایی و انسجام‌بخشی بین تمامی فعالان قرآنی مردمی استان گیلان و در راستای تحقق اهداف اساسنامه فعالیت می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه تمام فعالان قرآنی مردمی اعم از حقیقی و حقوقی که واجد شرایط مندرج در اساسنامه باشند می‌توانند در صورت درخواست و تایید مجمع تخصصی، عضو جمعیت شوند، ادامه داد: معتقدیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیلات مردمی باید کاملا از دل مردم بوده و به هیچ نهاد دولتی وابسته نباشد، در راستای اجرای ایده تشکیل جمعیت قرآنیان گیلان، سال گذشته هیات موسس تشکیل شد. حافظان، قاریان، پیشکسوتان، اساتید علوم قرآنی، معلمان قرآن، بانوان فعال قرآنی، خیرین قرآنی، جلسات خانگی و کسانی که با استفاده از هنر به ترویج قرآن کمک می‌کنند، می‌توانند انجمن‌های مختلفی را در قالب جمعیت قرآنیان گیلان تشکیل دهند تا به‌عنوان مجموعه مستقل در امور مربوط به جامعه قرآنی و مسائلی نظیر امور رفاهی، درمانی و بیمه و ... فعالیت کنند.

انتهای پیام
captcha