لزوم توجه به برگزاری جلسات قرآن در مساجد
کد خبر: 4064783
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

لزوم توجه به برگزاری جلسات قرآن در مساجد

داور و پیشکسوت قرآنی گیلان در همایش جامعه قرآنی این استان بیان کرد: به‌دلیل بی‌مهری برخی مسئولان تشکل‌های مساجد نسبت به مزیت‌های حضور قرآن در مساجد و برگزاری جلسات قرآنی بی‌تفاوت هستند، که این برای جامعه قرآنی استان ناخوشایند است.

لطفی‌نیا، داور و پیشکسوت قرآنی

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود لطفی‌نیا، داور و پیشکسوت قرآنی گیلان در همایش جامعه قرآنی گیلان که عصر روز گذشته، ۲۶ خردادماه در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی و ذخایر فرهنگی بالایی دارد، اظهار کرد: ما در گام اول انقلاب مسیری که طی کردیم تجربه ارزشمند و در عین حال سنگین و سختی بود تا به شناخت درست از ظرفیت‌های موجود رسیدیم و تجربه‌های تلخی را هم پشت سر گذاشتیم.

این چهره قرآنی بیان کرد: به‌دلیل بی‌مهری برخی مسئولان تشکل‌های مساجد نسبت به جایگاه، اهمیت، فضل، برتری قرآن و مزیت‌های حضور قرآن در مساجد و برگزاری جلسات قرآنی بی‌تفاوت هستند که این برای جامعه قرآنی استان ناخوشایند است. این در حالی است که مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید فرمودند که مساجد باید قطب قرآنی شود.

عضو هیئت مؤسس جمعیت قرآنیان گیلان ادامه داد: با تأسیس نهادهای قرآنی مثل رادیو قرآن، شورای عالی قرآن، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و... باورمان شد که نیازمند تشکیلات قرآنی هستیم تا فعالیت‌های قرآنی از نظر سطح سواد و مهارت‌های فنی ساماندهی شوند. امیدواریم این اتفاق تشدید شود و همچنان توسعه یابد. الحمدلله در سال‌های اخیر دوستان قرآنی گیلان به دور از اختلاف نظرات دور جمع شدند تا با هم همفکری کنند که منجر به تشکیل جمعیت قرآنیان گیلان در راستای به‌ سامان شدن فعالیت‌های قرآنی استان شد.

انتهای پیام
captcha