ثبت‌نام ۱۸۲۰ نفر از خراسان‌جنوبی در مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 4064996
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

ثبت‌نام ۱۸۲۰ نفر از خراسان‌جنوبی در مسابقات کشوری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون یک هزار و ۸۲۰ نفر در مرحله شهرستانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

 مسابقات کشوری قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا محمدنژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز، 28 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون از خراسان‌جنوبی تعداد یک هزار و ۸۲۰ نفر در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مسابقات قرآنی بخش آوایی انفرادی تا ۳۱ خردادماه و در بخش معارفی نیز تا ۱۰ تیرماه سال جاری تمدید شده است، افزود: بخش آوایی شامل حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و بخش معارفی هم شامل تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

محمدنژاد با بیان اینکه مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند. تاریخ برگزاری مسابقات بعد از اتمام ثبت‌نام اعلام خواهد شد و نفرات برتر شهرستانی هر بخش به مرحله استانی و نفرات برتر استانی نیز به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به مدرسه قرآن استان بیان کرد: این مدرسه شبانه‌روزی که در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند دایر است هر ساله پذیرای قرآن‌آموزان برای حفظ قرآن است. دوره قرآنی این مدرسه که از مردادماه سال گذشته آغاز و تا شهریورماه امسال ادامه دارد تعداد ۳۰ نفر از آقایان موفق به حفظ قرآن می‌شوند.

انتهای پیام
captcha