ظرفیت حضور کاروان قرآنی در سرزمین وحی + فیلم
کد خبر: 4065403
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
قاسم رضیعی تشریح کرد:

ظرفیت حضور کاروان قرآنی در سرزمین وحی + فیلم

سرپرست کاروان قرآنی حج 1401 با اشاره به اینکه حضور جامعه قرآنی در این سفر می‌تواند در ایجاد رویکرد قرآنی در جوانان بسیار مؤثر باشد، گفت: وظیفه سنگینی را برعهده داریم و از تمام ظرفیت این سفر معنوی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم با تلاوت قرآن قلب‌ها را به همدیگر نزدیک و آنها را قرآنی کنیم.

قاسم رضیعی، سرپرست کاروان قرآنی حج 1401 «نور»، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به حج تمتع، ضمن ابراز خرسندی از توفیق تشرف به حرمین شرفین، گفت: امسال بیست نفر شامل استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام شدند و در حال اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها هستند. افراد اعزام‌شده متشکل از ۱۴ قاری، ۱ حافظ و ۵ نفر از اعضای گروه تواشیح مصباح هستند که از شهر آبادان به این سفر مشرف شده‌اند.

وی افزود: قاسم مقدمی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحدامین از تهران، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی‌کیا از لرستان، حمید حق‌طلب از خراسان رضوی، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی(حافظ کل قرآن) و گروه تواشیح مصباح‌الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری‌دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان اسامی این افراد است.

سرپرست کاروان قرآنی حج با بیان اینکه در کاروان قرآنی بیست‌نفره امسال ١۶ حج‌اولی عضویت دارند، تصریح کرد: اعضای کاروان امسال از ۱۰ استان به این سفر معنوی اعزام شدند. متوسط سنی این کاروان حدود ۳۳ سال است و تقریباً تیم جوانی اعزام شده‌اند که نشان‌دهنده توجه به موضوع جوان‌گرایی است. این حرکت نوید‌بخش آینده‌ای روشن در حوزه جوان‌گرایی است و روزی می‌رسد که جوانان قرآنی در قالب همین کاروان توفیق زیارت نصیبشان شود.

رضیعی با اشاره به ضرورت اعزام کاروان قرآنی به حج، گفت: دو موضوع مهم در رابطه با اعزام قاریان قرآن به حج وجود دارد. موضوع اول این است که وقتی که گروهی قرآنی به این سرزمین و حرمین شریفین اعزام می‌شود، یک موج قرآنی ایجاد خواهد شد و جوانان و نوجوانان این حس را پیدا می‌کنند که اگر در یادگیری قرآن، فن تلاوت و حفظ و نیز حضور در گروه‌های تواشیح تلاش کنند، می‌توانند توفیق حج را پیدا کنند. همچنین یکی از مطالبات مقام معظم رهبری این است که جوانان ما رویکرد قرآنی داشته باشند و حضور جامعه قرآنی در این سفر می‌تواند در ایجاد این رویکرد در جوانان بسیار مؤثر باشد.

این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: موضوع دوم این است که این گروه قرآنی در موسوم حج تکالیفی را برعهده دارد که مهمترین اقدامات آن اجرای برنامه‌های قرآنی در بعثه، کاروان‌ها، همایش‌ها و جلسات و نیز ایجاد فضای معنوی و قرآنی است که معنویت حجاج را ارتقا می‌دهد و باعث استفاده بیشتر از این سفر می‌شود.

سرپرست کاروان قرآنی حج اظهار کرد: سرزمین مکه و منا محل نزول آیات الهی است و در این ایام کاری بهتر از تلاوت قرآن سراغ نداریم؛ لذا توصیه‌مان به حجاج گرامی این است که از این ایام برای تضرع و تلاوت استفاده کنند. مقام معظم رهبری نیز در جلسه‌ای که با کارگزاران حج داشتند، بر اعزام کاروان قرآنی به حرمین شریفین و نیز بهره‌گیری از تلاوت قاریان برای ایجاد وحدت مسلمین تأکید کردند.

رضیعی با بیان اینکه همه می‌دانیم در ایامی زندگی می‌کنیم که انشقاق بین امت اسلام وجود دارد و باید بر اشتراک امت اسلام تأکید کنیم، گفت: در این مسیر مهمترین نقطه اتکای مسلمانان قرآن، کعبه و قبله واحد است و ما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم قلوب مسلمین جهان را به همدیگر نزد‌یکتر کنیم؛ لذا وظیفه سنگینی را برعهده داریم و از تمام ظرفیت این سفر معنوی استفاده خواهیم کرد، زیرا اگر قلب‌ها قرآنی شوند، با عنایت خداوند اتحاد مسلمین هم شکل خواهد گرفت و مطالبه مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha