مسابقات قرائت قرآن دانش‌آموزان قطری برگزار شد
کد خبر: 4065622
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

مسابقات قرائت قرآن دانش‌آموزان قطری برگزار شد

سومین دوره مسابقات قرائت قرآن دانش‌آموزی قطر با مشارکت 471 نفر و با حمایت مالی بانک اسلامی این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، بانک اسلامی قطر سومین دوره متوالی از مسابقات قرائت قرآن کریم که توسط مدرسه متوسطه پسرانه احمد بن محمد و زیر نظر اداره علوم شرعی وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور برگزار می‌شود، حمایت مالی کرد.

در این مسابقات 471 دانش‌آموز دختر و پسر از 191 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی (دختر و پسر) شرکت کردند و 49 دانش‌آموز دختر و پسر در بخش‌های مختلف به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. 

حسن الباکر، مدیر مدرسه متوسطه پسرانه احمد بن محمد آل ثانی، از برگزاری این مسابقات برای سومین سال متوالی با همکاری دبستان دخترانه الفلاح ابراز خوشحالی و از بانک اسلامی قطر تقدیر کرد.

وی افزود: این مسابقه با هدف توسعه مهارت دانش‌آموزان در تجوید، لحن و صوت، بهبود روخوانی، افزایش عشق به تلاوت قرآن کریم، کشف و تشویق استعدادها و ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان به منظور پایبندی به دین و ارزش‌های دینی برگزار می‌شود.

 مشاعل الدرهم، رئیس ارتباطات و کنترل کیفیت این بانک در خصوص حمایت از این مسابقه گفت: بانک متعهد به حمایت از برنامه‌های آموزشی به عنوان بخشی از برنامه مسئولیت اجتماعی شرکتی است که در راستای قانون اساسی است. استراتژی اتخاذ شده توسط بانک با اهداف اجتماعی چشم‌انداز ملی قطر 2030 در ساختن نسلی امیدوار که به دین خود پایبند باشد و به ارزش‌های اسلامی ما افتخار کند، هم‌خوانی دارد.

 بانک اسلامی قطر از بدو تأسیس در سال 1982، به عنوان پیشگام در حوزه بانکداری اسلامی در حمایت از فعالیت‌های اجتماعی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی، طرح‌های زیست‌محیطی و سایر فعالیت‌های اجتماعی نقش‌های کلیدی بر عهده گرفته است. 

انتهای پیام
captcha