برگزاری 70 ویژه برنامه تبلیغی و فرهنگی در کردستان
کد خبر: 4065792
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

برگزاری 70 ویژه برنامه تبلیغی و فرهنگی در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری 70 ویژه برنامه تبلیغی و فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سطح استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، ۳۱ خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: چراغ راه سازمان تبلیغات اسلامی آیات قرآن، احادیث نبوی و سیره امام و معصومان بوده است.

وی با اشاره به آیه 39 سوره مبارک احزاب که می‌فرماید: «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا؛ [آری این روش خداست درباره] آنان که همواره پیام‌های خدا را به مردم می رسانند و از [عظمت و مقام] او می‌ترسند و از هیچ کس جز او واهمه ندارند و برای حسابرسی [کار با ارزش اینان] خدا کافی است»، افزود: براساس این آیه قرآن سر منشاء اصلی کار تبلیغ دینی بوده است و هر تبلیغ برای اثرگذاری بین مردم باید همراه با تقوا باشد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ باید همراه با شجاعت، شهامت و قاطعیت صورت گیرد، بیان کرد: پشتوانه مبلغ خداست و برهمین اساس خدا برای مبلغ کافی است و وقتی خدا حامی و پشتیبان امری یا کسی قرار گیرد، دیگر نیاز به حمایت و پشتیبانی دیگران نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه اجر و پاداش کار مبلغ با خدا خواهد بود، ادامه داد: در این راستا مبلغ باید در تمام امور شخصی و کاری خود همواره رضایت خدا را در اولویت امور خود قرار دهد.

وی افزود: کار و رسالت اصلی تبلیغات اسلامی تبلیغ اسلام ناب و پاک محمدی است و در این راستا فعالان عرصه تبلیغات اسلامی تکلیف و شأنیت خود را در خادمی جریان‌ها و شبکه‌های موجود تبلیغی می‌دانند.

حجت‌الاسلام رازیانی اظهار کرد: از گذشته‌های دور تاکنون دین و باورهای اعتقادی و اسلامی را خود مردم ترویج و اشاعه داده‌اند لذا بنا نیست ما این کار را از دست مردم خارج و آن را دولتی کنیم و برای حمایت از این تداوم و استمرار تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: کار و تکلیف تبلیغات اسلامی تسهیل‌گری، حمایت و پشتیبانی از کارهای اصیل مردمی است. براین اساس تلاش می‌کند تا برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی تبلیغات اسلامی موجب کم‌رنگ شدن حضور مردمی نشود بلکه برای قوی‌تر شدن و قوی عمل کردن فعالیت‌های مردم نهاد تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در مجموع بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ تشکل دینی - مردمی شامل هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی و سایر تشکل‌ها در استان وجود دارد، افزود: هرکدام از این تشکل‌ها در حوزه کاری خود توانستند موفقیت‌های بسیاری را برای استان رقم بزنند.

وی به شرایط کرونایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی استان کردستان روند خود را در کنار سختی و محدودیت‌های شرایط کرونایی طی کرده و برنامه‌های متنوعی را در این دوران برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: برگزاری 800 برنامه دینی، قرآنی و معنوی در ماه رمضان، برگزاری همایش سادات نبوی، همایش بررسی موانع تبلیغ دین، برگزاری نشست‌های علمای شیعه و سنی، نشست‌های ویژه ناشران فرهنگی، همایش پرچمداران بصیرت و ... را در سال گذشته اجرا کرده است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری برنامه‌های خوبی از طرف استان پیشنهاد شد که ۱۰۰ درصد برنامه‌ها تصویب شد، بیان کرد: راه‌اندازی دو مدرسه صدرا در سنندج و سقز، ارتقای کارکرد مدارس صدرا در استان، ارتقای شیوه‌های نوین تبلیغ و برگزاری دوره‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان و بانوان، توسعه شبکه امامت مساجد، توانمندسازی کنشگران فعال از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری 70 ویژه برنامه تبلیغی و فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی خبر داد و یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با شهدای شاخص عرصه تبلیغ، برگزاری نشست تخصصی علما و روحانیون، سخنرانی روؤسای تبلیغات اسلامی در پیش خطبه نماز جمعه، تجلیل و تکریم ۲۵ نفر از پیشکسوتان و فعالان تبلیغ، تجلیل از ۳۶ نفر از فعالان فرهنگی، همایش پیاده‌روی خانواده تبلیغی سنندج، تجلیل و سرکشی از خانواده بازنشستگان فوتی عرصه تبلیغ از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته بوده است.

انتهای پیام
captcha