اعلام جزئیات رویداد قرآنی «صافات» در تفت
کد خبر: 4066377
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

اعلام جزئیات رویداد قرآنی «صافات» در تفت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت با اشاره به برگزاری دومین جشنواره «صافات» در این شهرستان، جزئیات این رویداد قرآنی را اعلام کرد.

 محسن پاک طینت، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تفتحجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بزرگ قرآنی «صافات» در این شهرستان گفت: این جشنواره برای دومین سال پیاپی با هدف شناخت استعدادهای قرآنی، فرهنگی و هنری شهرستان و حمایت همه جانبه از مؤسسات، گروه‌ها و فعالان این عرصه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای دومین جشنواره قرآنی صافات گفت: این دوره از مسابقات آموزش‌محور بوده و برای هر رشته، کارگاه تخصصی تدارک دیده شده است که شرکت در این کارگاه‌ها دارای امتیاز مثبت در مسابقه نهایی بوده و زمان و مکان آن متعاقباً به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید. در حقیقت ماه‌های تیر و مرداد فرصتی مناسب جهت شرکت در کارگاه‌های آموزشی و آماده‌سازی برای مسابقات است. 

پاک‌طینت با اشاره به اینکه نفرات اول در هر رشته در سال گذشته، اجازه شرکت در همان رشته در جشنواره امسال را ندارند بیان کرد: همه شرکت‌کنندگان بالای 13 سال در تمامی رشته‌ها موظف به شرکت در آزمون کتبی مفاهیم سوره مبارکه حجرات هستند. این مسابقه که شرط ورودی به مسابقات است، 29 و 30 مردادماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. 

وی از برگزاری این جشنواره در سه بخش آوایی، هنری و فرهنگی خبر داد و گفت: این جشنواره در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ، مداحی، شعر، داستان‌نویسی، نماز، اذان، خوشنویسی، قصه‌گویی، کلیپ، عکس نوشته، مفاهیم قرآن، سرود و پادکست قصه‌گویی برگزار می‌شود.

اختصاص جوایز ویژه در رشته خوشنویسی

پاک‌طینت از دیگر مزایای جشنواره امسال را اختصاص رشته‌های جدید از جمله داستان‌نویسی، پادکست، سرود، خوشنویسی و حفظ ویژه اعلام کرد و ادامه داد: رشته خوشنویسی در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق، به صورت پایلوت در سطح استانی برگزار می‌شود و تنها رشته جشنواره دوم است که علاقه‌مندان از سطح استان می‌توانند در این رشته شرکت کنند و جوایز ویژه‌ای نیز به این رشته اختصاص یافته است، به نحوی که به نفر اول یک میلیون و 500 هزار تومان، نفر دوم یک میلیون و 200 هزار تومان و نفر سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

پاک‌طینت افزود: رشته حفظ نیز در دو بخش حفظ ویژه در رشته‌های 5، 15، 20 و کل و حفظ عمومی در رشته‌های نیمه دوم جزء سی ویژه 6 الی 9 سال، حفظ کل جزء سی ویژه 9 الی 12 سال، از ابتدای قرآن تا آیه 66 سوره بقره ویژه 13 الی 15 سال، از ابتدای قرآن تا آیه 100 سوره بقره ویژه 16 الی 18 سال و حفظ سوره مؤمنون ویژه گروه سنی بالای 18 سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت جوایز نفرات اول تا سوم هر رشته را از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون اعلام کرد و از برگزاری مسابقات در روزهای اول، دوم و سوم شهریورماه خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره نیز با حضور مسئولان استانی و شهرستان در روز 21 مهرماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت رسول مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام 295 نفر تاکنون

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این رویداد بزرگ قرآنی می‌توانند تا 18 تیرماه با مراجعه به سایت safattaft.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 09138543042 و  03532633909 تماس بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت در پاسخ به سوال دیگر ایکنا در زمینه ایجاد انگیزه برای حضور فعالان قرآنی در سطح شهرستان و رفع معایب جشنواره اول از برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و ارزیابی جشنواره اول این رویداد قرآنی خبر داد و گفت: تبلیغات این جشنواره در روستاها و توابع شهرستان پخش و امیدواریم امسال حضور پررنگ‌تر فعالان و اقشار مختلف را داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد: سال گذشته اختتامیه جشنواره به صورت پخش زنده از شبکه استانی همراه شد و امیدواریم با حضور پررنگ شهروندان همراه باشد، البته لازم به ذکر است در سه روز اول ثبت‌نام جشنواره دوم، 295 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، این در حالی است که جشنواره اول در مجموع 400 نفر شرکت کننده داشتیم. در پیگیری‌هایی که در حال انجام است امیدواریم بتوانیم پخش مراسم اختتامیه از شبکه قرآن را داشته باشیم.  

انتهای پیام
captcha