ترویج مفاهیم قرآنی نقش بی‌بدیل در توسعه عدالت اجتماعی دارد
کد خبر: 4066399
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ترویج مفاهیم قرآنی نقش بی‌بدیل در توسعه عدالت اجتماعی دارد

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل ارشاد استان سمنان با بیان اینکه ترویج قرآن و معارف آن در زندگی مردم نقش بی‌بدیلی در توسعه عدالت اجتماعی دارد گفت: باید به سمت تولیدات قرآنی حرکت کنیم تا فرهنگ قرآنی نهادینه شود.

ترویج قرآن و معارف آن در توسعه عدالت اجتماعی اثرگذار است

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، 3 تیر در دیدار با مدیران موسسات قرآنی دامغان بر آشنایی از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی تأکید کرد و خواستار افزایش تولیدات قرآنی و توسعه فعالیت‌ها مؤسسه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان دامغان شد.

نورمحمدی با تأکید بر اینکه مؤسسات فرهنگی قرآنی باید به عنوان مراکز معنوی در جامعه اسلامی فعالیت نمایند تا مردم با مراجعه به این مؤسسات به روحیه معنوی و قرآنی دست یابند اظهار کرد: ایجاد جذابیت فضای یادگیری برای نسل جدید حمایت از فعالان قرآنی در قالب ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه موثر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و معارف قرآن کریم چراغ راه جامعه اسلامی در رسیدن به رشد و تعالی است متذکر شد: نهادینه شدن تعالیم حیات بخش قرآن کریم در جامعه ضامن سعادت و پیشرفت همه‌جانبه خواهد بود.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: ترویج قرآن و معارف آن در زندگی مردم نقش بی‌بدیلی در توسعه عدالت اجتماعی دارد و متولیان قرآن باید به سمت تولیدات قرآنی حرکت کنند تا فرهنگ قرآنی نهادینه شود.

حسین امینیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز در این بازدیدها گفت: مدیران مؤسسات قرآنی در فعالیت خود برنامه‌های خوبی برای پیشبرد اهداف قرآنی اجرا کرده و با تلاش و همت والای خود توانسته موجبات بهره‌گیری کودکان و نوجوانان را فراهم نمایند.

مدیران و مسئولان این مؤسسه‌ها نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مراکز، مسایل و مشکلات خود را بیان و خواستار حمایت بیشتر شدند.

یادآور می‌شود در شهرستان دامغان 10 مؤسسه فرهنگی قرآنی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha