تسویه حساب مقاومت عراق با آمریکا بر سر ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی باقی است
کد خبر: 4066510
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
تحلیل روزنامه عبری‌زبان جروزالم‌پست؛

تسویه حساب مقاومت عراق با آمریکا بر سر ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی باقی است

یک روزنامه عبری‌زبان نوشت: نُجَباء با تشدید مواضع ضدآمریکایی خود هنوز به‌دنبال تسویه‌حساب بر سر قضیه ترور فرماندهان مقاومت است و دور جدیدی از حملات آنان به‌ویژه در منطقه کردستان محتمل به نظر می‌رسد.

به گزارش ایکنا به نقل از دفتر رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی عراق در تهران، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به قلم «سث فرانتزمن» ژورنالیست و پژوهشگر مسائل امنیتی، واکنش سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به ادعاهای اخیر وزیر خارجه سابق آمریکا را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
در این گزارش با اشاره به مصاحبه نصر الشَمَّری با شبکه تلویزیونی الاتجاه آمده است: سخنگوی نُجَباء، گروه مقاومت نزدیک به ایران که یکی از ضدآمریکایی‌ترین گروه‌های عراق به‌شمار می‌رود و در سال‌های گذشته پشت بسیاری از حملات موشکی و پهپادی علیه نیروهای ارتش ایالات‌ متحده قرار داشته است، خائنان نفوذی در سرویس اطلاعاتی عراق را به مشارکت در ترور ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم کرد.
 به‌ نوشته جروزالم پست، عضو ارشد جنبش نُجَباء ضمن رد هرگونه نفوذ در میان نزدیکان [شهیدان] سلیمانی و المهندس، انگشت اتهام را به‌سوی عناصر خائن در دولت عراق گرفت و خواستار محاکمه کسانی شد که در این عملیات با آمریکا همکاری کرده‌اند.
فرانتزمن سپس با استناد به اظهارات الشَمَّری مبنی بر همکاری عوامل امنیتی کُرد با نیروهای نظامی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد، جنبش مقاومت اسلامی را از اصلی‌ترین متهمان اقدامات تهاجمی علیه این سفارتخانه و همچنین حملات راکتی به اربیل معرفی کرد.
جروزالم پست در همین زمینه افزود: سخنگوی نُجَباء در مصاحبه تلویزیونی خود از اشغال خاک عراق توسط ارتش ترکیه نیز سخن گفت که احتمالا در راستای کارزاری جدید برای هدف قرار دادن پایگاه‌های ترکیه در شمال این کشور باشد.
این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت: به‌نظر می‌رسد نُجَباء با تشدید مواضع ضدآمریکایی خود به بهانه صحبت‌های «مایک پمپئو»، هنوز به‌دنبال تسویه‌حساب است و بنابراین بعید نیست در افق آینده، شاهد دور جدیدی از حملات آنان به‌ویژه در منطقه کردستان باشیم.

انتهای پیام
captcha