تقویت اقوام و مذاهب اسلامی رویکرد ویژه دولت سیزدهم
کد خبر: 4067079
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

تقویت اقوام و مذاهب اسلامی رویکرد ویژه دولت سیزدهم

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، تقویت اقوام و مذاهب را مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم دانست و گفت: این امر مسیر عزتمندی ایران اسلامی را هموارتر می‌کند.

دیدار استاندار با مشاور رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی امروز، ششم تیرماه در بدو ورود خود به شهر سنندج اظهار کرد: هیچ تبعیضی بین اقوام ایرانی وجود ندارد و هریک باید در جای خود دیده شوند و نباید اجازه دهیم، هیچ قومی حذف یا به حاشیه برود.

وی تأکید کرد: این امر مصداق واقعی شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است چراکه تمام اقوام و مذاهب در ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، به وحدت بین اهل سنت و تشیع در استان کردستان اشاره و بیان کرد: کردستان نماد تقریب مذاهب اسلامی و سنندج پایتخت تقریب بوده است.

کریمی این سفر را مقدمه سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به کردستان ذکر کرد و افزود: نتایج این سفر و نظر نهایی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، به اطلاع رئیس جمهور می‌رسد تا با وسعت نظر بالاتری در استان حضور یابند.

وی در پایان یادآور شد:  در راستای اجرای حکم رئیس جمهور در زمینه اقوام و مذاهب اسلامی و همچنین تبیین دیدگاه مشترک دولت و نظام نسبت به اقوام و مذاهب هدف نهایی این سفر بوده است.

گفتنی است؛ عبدالسلام کریمی در سفر سه روزه خود به کردستان با نخبگان، ورزشکاران، معتمدان و خانواده شهدا دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha