«انتاریو»؛ میزبان بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی
کد خبر: 4067231
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

«انتاریو»؛ میزبان بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی

بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر انتاریوی کانادا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، جشنواره مسلم‌فست پس از دو سال وقفه ناشی از شیوع کرونا در منطقه برنتفورد در انتاریو برگزار شد.

این جشنواره فرصتی برای جشن گرفتن تنوع فرهنگی مسلمانان این منطقه است. وب‌سایت این جشنواره نوشت: Brantford MuslimFest 2022 یک موفقیت بزرگ بود. الحمدلله، بی‌صبرانه منتظریم تا سال آینده دوباره بیاییم!

این رویداد مجموعه‌ای از اجراهای هنری، موسیقی، تئاتر و کمدی را به نمایش گذاشت و همچنین میزبان مجموعه‌ای از  غذاهای متنوع، غرفه‌های خرید و سازمان‌های فعال اجتماعی بود.

در این مراسم تعداد زیادی از خانواده‌های مسلمان حضور داشتند که از یک روز جشن همراه با آشنا شدن با فرهنگ اسلامی و اجرای برنامه‌های تفریحی خاص در فضای باز با فرزندان خود لذت بردند.

پس از برنتفورد، این جشنواره در روزهای آینده در شهرهای مارکهام، لندن، اتاوا و میسیساگا برگزار خواهد شد. 

MuslimFest یک جشنواره فرهنگی سالانه است که مسلمانان را از سراسر کانادا و حتی سراسر جهان گرد هم می‌آورد. این جشنواره یکی از 100 جشنواره برتر انتاریو است و از سوی وب‌سایت FlightNetwork.com در میان 40 جشنواره برتر در آمریکای شمالی فهرست شده است.

MuslimFest که در سال 2004 راه‌اندازی شد، پروژه مشترک DawaNet و Sound Vision است. امروزه این جشنواره بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی در نوع خود محسوب می‌شود که سالانه بیش از 30 هزار نفر را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر این، این رویداد اخیراً جوایز محلی و ملی مختلفی از جمله جایزه بهترین کمپین رسانه اجتماعی و بهترین جشنواره سبز دریافت کرده است. این رویداد، تلفیقی فرهنگی و منحصربه‌فرد از سنت‌های مذهبی و فرهنگ کانادا را عرضه می‌کند.

انتهای پیام
captcha