۷ وقف جدید در شهرستان‌های بوشهر ثبت شد
کد خبر: 4067569
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

۷ وقف جدید در شهرستان‌های بوشهر ثبت شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ وقف جدید به ارزش ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های جم، دشتی، دَیّر، دشتستان، گناوه ثبت شده است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام سيد‌مهدی حسينی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر، ۸ تیرماه، در جلسه وبیناری و مجازی ثبت «احسان ماندگار»، با اشاره به اینکه اولیا، انبیاء و عترت آل‌مصطفی(ص) و شهدا و صالحین موحد، جان، مال و وقت خود را وقف احیای دین و اعتلای اسلام ناب و خدمت به مردم کرده بودند، اظهار کرد: ترویج فرهنگ وقف و گسترش موقوفات نیازمند مشاركت وسیع اجتماعی و آگاهانه سایر اقشار در راستای جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه و همچنین نیز ثبت نیات ارزنده و حسنه است. 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان‌ اوقاف و امور خیریه حفظ عین موقوفات، افزایش منافع و اجرای امینانه نیت واقفان را به عنوان‌ سه اولویت اساسی در دستور کار دارد، افزود: وقف در اصل یک نوع جهاد فرهنگی و مؤمنانه و مصداق صدقه است. 

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها فاقد سند مالکیت هستند و امید داریم با تفاهم‌نامه‌ای که مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر به امضا رسیده است، شاهد صورت‌پذیرفتن اقدام قابل قبولی در بحث شناسایی اراضی قابل سرمایه‌گذاری جهت ساخت مسکن محرومان و صدور اسناد مالکیت اماکن مذهبی باشیم. 

۷ وقف جدید در شهرستان‌های بوشهر ثبت شد

احمد کشاورزی، مسئول اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دَیّر نیز در این جلسه اعلام کرد: یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۲۲۰ مترمربع به نیت ساخت مسجد مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) واقع در شهر دَیّر توسط واقف خیر‌اندیش، خضر رادمنش، وقف شد. 

وی با تأکید بر اینکه باید نیت موقوفات و خدمات وقف در حوزه‌های مختلف به‌سمت اولویت‌های کشور سوق داده شود، گفت: این زمین به نیت ساخت مسجد مسجد قمر بنی‌هاشم(ع) وقف شده که ارزش آن، حدود شش میلیارد ریال است. 

کشاورزی در ادامه از وقف یک قطعه زمین به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان دَیّر استان بوشهر خبر داد و افزود: واقف نیک‌اندیش، ابراهیم آزادی، یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۵۲۰ متر مربع واقع در شهر بردستان جهت احداث مسجد وقف کرد. 

وقف زمین یک‌هزار مترمربعی جوان گناوه‌ای 

حسین غلامی، مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گناوه از وقف یک قطعه زمین در ورودی شهر گناوه خبر داد و افزود: واقف جوان گناوه‌ای، حسین پور‌داود، یک هزار مترمربع زمین واقع در ورودی شهر گناوه به نیت کمک به نیروی انتظامی وقف کرد. 

غلامی بیان کرد: شهرستان گناوه نیازمند ثبت موقوفات جدید با نیات کمک به بخش‌های درمانی، آموزشی، قرآنی، دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، فقرا، خیرات و مبرات و میلاد ائمه اطهار(ع) است. 

۷ وقف جدید در شهرستان‌های بوشهر ثبت شد

بهروز رومزی، مسئول اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان جم، از ثبت اولین وقف جدید این شهرستان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: واقف نیک‌اندیش، محمدتقی رستمی‌پور، یک قطعه زمین به مساحت ۴۶۰ مترمربع واقع در شهر انارستان شهرستان جم جهت احداث مسجد امام حسن(ع) وقف کرد. 

مسئول اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان جم افزود: این وقف جدید در حوزه موقوفات انتفاعی بوده که شامل مسجد و حسینیه می‌شود که ارزش ریالی این ملک حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

اسماعیل رمضانی، مسئول اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دشتی، اظهار کرد: واقف نیک‌اندیش، علی احمدی، امسال یک قطعه زمین به مساحت ۷۴۴ مترمربع واقع در روستای «شیخیان شهاب» شهرستان دشتی جهت احداث حسینیه وقف کرد. 

رمضانی بیان کرد: ارزش این زمین در روستای «شیخیان شهاب» حدود ۵۰۰ میلیون ریال است. 

وقف انتفاعی در شهر شُنبِه 

وی از وقف یک قطعه زمین در شهرستان دشتی خبر داد و افزود: واقف خیر‌اندیش، مرتضی فاریابی، یک قطعه زمین به مساحت ۲۷۰ متر مربع واقع در شهر شُنبِه جهت احداث مسجد وقف کرد. 

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتی بیان کرد: ارزش این ملک در حوزه انتفاعی در حدود یک میلیارد ریال است. 

ساخت مسجد النبی(ص) توسط سادات روستای چاه‌زنگی 

عادل آموزگار، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان دشتستان، از وقف یک قطعه زمین به مساحت ۷۱۱ مترمربع در این شهرستان خبر داد و گفت: سید‌محمدرضا موسوی‌نژاد، واقف خیر‌اندیش با حضور در اداره اوقاف دشتستان یک قطعه زمین واقع در روستای چاه‌زنگی به نیت ساخت مسجدالنبی(ص) وقف کرد. 

آموزگار در پایان افزود: ارزش ریالی این ملک ۷۱۱ مترمربعی که توسط سادات روستای چاه‌زنگی وقف شده، حدود ۶۰۰ میلیون ریال است. 

حامد فکوری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha