تفکرات بازدارنده برخی خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان است
کد خبر: 4067821
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

تفکرات بازدارنده برخی خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان است

امام‌جمعه موقت قزوین گفت: در ازدواج جوانان علاوه‌ بر مشکلات اقتصادی شاهد برخی تفکرات بازدارنده از سوی برخی خانواده‌ها هستیم که در این راستا نیز دستگاه‌های متولی فرهنگ باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

خضری امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری، امام‌جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی (ع)، گفت: ازدواج به رفع نیازها و غرایز طبیعی ختم نمی‌شود، فردی که زمینه را به خوبی مهیا کرده تا همسرش در مسیر طاعت خدا و جهاد گام بردارد، نیمی از تقوا را در زندگی رعایت کرده است.

وی در ادامه گفت: ازدواج‌های دیرهنگام، ازدواج‌های سفید و تبلیغ در این خصوص از برنامه‌ریزی‌های دشمنان است که متأسفانه دشمن در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده است. امروز می‌بینیم یک سلبریتی که الگوی بسیاری از جوانان است، در معرفی خود در رسانه ملی با افتخار از مجرد بودن خود سخن می‌گوید.

امام‌جمعه موقت قزوین تصریح کرد: این روزها شاهدیم که جوانان برای ازدواج، با مشکل مسکن مواجه هستند و حتی بسیاری از مشمولان طرح نهضت ملی مسکن انصراف داده‌اند، در چنین شرایطی انتظار داریم دولت در این زمینه به صورت جدی‌تر ورود کنند ضمن اینکه خیران هم می‌توانند برای تأمین مسکن جوانان کمک کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: درخصوص ازدواج جوانان علاوه‌ بر مشکلات اقتصادی شاهد برخی تفکرات بازدارنده از سوی برخی خانواده‌ها هستیم که در این راستا نیز دستگاه‌های متولی فرهنگ باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حرکت متقین در مسیر گام دوم انقلاب، عنوان کرد: برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، شناخت گذشته لازم است و جوانانی در این امر موفق هستند که گذشته انقلاب اسلامی را به خوبی شناخته باشند.

خضری با تأکید بر مژده یاری از سوی خداوند، تصریح کرد: بعد از انقلاب بارها با مشکلات و فضای غم‌انگیز در جامعه مواجه شدیم و در شرایط امروز جوانان با حملات جنگ‌ نرم دشمن دچار ناامیدی می‌شوند درحالی‌که نباید از نصرت الهی غافل شد زیرا ناامیدی در برابر توانایی‌های پروردگار معنا ندارد.

وی در پایان بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری مسئولیت‌ها را مشخص و در این راستا دولت را به کار جهادی، ملت را به جهاد تبیین و مجلس را به قانون‌گذاری جهادی دعوت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha