چاپ 700 هزار نسخه از قرآن ملی قطر
کد خبر: 4067863
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
با همکاری ترکیه انجام می‌شود؛

چاپ 700 هزار نسخه از قرآن ملی قطر

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر توافقنامه‌ای با چاپخانه «بل نت» ترکیه به منظور چاپ 700 هزار نسخه از قرآن ملی این کشور (مصحف قطر) امضا کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الرایه، «سید احمد سعد النعیمی»، مدیر اداره امور مالی و اداری وزارت اوقاف قطر و «ارطغرل اوزتورک» مدیر چاپخانه «بل نت» این توافقنامه را امضا کردند.

این پنجمین چاپ قرآن ملی قطر از زمان چاپ نخستین نسخه در سال 2010 تاکنون است و با اجرای آن تعداد نسخه‌های چاپی مصحف قطر به حدود سه میلیون و 400 هزار نسخه خواهد رسید.

خلیفه بن جاسم الکواری، مشاور وزیر اوقاف و امور اسلامی قطر و ناظر بر چاپ قرآن ملی این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی به همین مناسبت گفت: وزیر اوقاف قطر اصرار زیادی برای رعایت بالاترین استانداردها و کیفیت در چاپ قرآن ملی در ورق، نوع جوهر، تذهیب و رنگ دارد و چاپخانه‌ها برای این کار نیز طبق استانداردهای فنی و دقیق انتخاب می‌شوند.

وی افزود: چاپخانه ترکیه‌ای که انتخاب شده است، این معیارها را دارد و این چاپخانه، دو نسخه اخیر (سوم و چهارم) مصحف قطر را نیز چاپ کرده است.

الکواری تصریح کرد: مصحف قطر، نخستین قرآن در جهان است که برای کتابت آن مسابقه بین‌المللی خوشنویسی عربی برگزار شد و بیش از 120 نفر از ماهرترین خطاطان جهان اسلام برای کسب افتخار کتابت آن با یکدیگر رقابت کردند، مسابقات دیگری نیز برای تذهیب و تزئین این قرآن برگزار شد.

انتهای پیام
captcha