اعتراض به فروش گوشت خوک در مجاورت آرامگاه اسلامی اوگاندا
کد خبر: 4067939
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

اعتراض به فروش گوشت خوک در مجاورت آرامگاه اسلامی اوگاندا

مسلمانان اوگاندا فروش گوشت خوک در نزدیکی آرامگاه‌های اسلامی این کشور محکوم کرده و خواستار توقف این اقدام شدند.

آرامگاه اسلامی اوگاندا

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شورای عالی مسلمانان اوگاندا(UMSC)، اعضای مسلمان پارلمان و رهبران مسلمانان این کشور جمعه،‌ 10 تیر اقدام کسانی را که در نزدیکی قبرستان‌های مسلمانان گوشت خوک می‌فروشند، محکوم کردند.

نمایندگان مجلس و رهبران مسلمان اعلام کردند کسانی که غذاهایی با گوشت خوک می‌فروشند اهمیتی نمی‌دهند که کسب و کار خود را نزدیک قبرستان‌ها بیاورند، حتی اگر مراسم تشییع جنازه برای مسلمانان باشد.

اشرف مووالا، سخنگوی UMSC به خبرگزاری آناتولی گفت که این اقدام ممکن است منجر به آزار مسلمانان و درگیری شود.

وی ادامه داد: کاری که آنها انجام می‌دهند، قبیح و ممکن است به درگیری‌های مذهبی منجر شود. شورای مشترک مذهبی اوگاندا که اعضایی از همه ادیان دارد، نشستی برگزار و اعلام کرد که مردم اوگاندا باید به دین یکدیگر احترام بگذارند. در این نشست همچنین اعلام شد کسانی که در نزدیکی آرامگاه‌های اسلامی گوشت خوک می‌فروشند باید از این اقدام تحریک‌آمیز دست بردارند

 فروش کباب خوک در مجاورت آرامگاه اسلامی اوگاندا

حسن کیبرو، یکی از رهبران جامعه مسلمانان به خبرگزاری آناتولی گفت که در اوگاندا، اگر کسی در روستایی فوت شود، همه روستاییان و بستگان دور و نزدیک، صرف نظر از دین آنها در مراسم خاکسپاری شرکت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که گوشت خوک بریان شده می‌فروشند صدها نفر را که برای دفن حاضر می‌شوند هدف قرار می‌دهند. آنها اجاق‌های زغال چوب یا هیزم خود را در فاصله کمی از جایی  که محل دفن است قرار می‌دهند و شروع به کباب کردن و فروش گوشت خوک به مردم می‌کنند.

اعضای مسلمان پارلمان اوگاندا هم اعلام کردند که این اقدام توهین به دین اسلام است و باید فوراً متوقف شود.

سوودی کیتانیا، نماینده پارلمان گفت: این خیلی بد است. باید همه به دین یکدیگر احترام بگذارند. برای کسی که گوشت خوک می‌فروشد خوب نیست که آن را در مکانی که مسلمانان هستند بفروشد؛ این یک عمل غیر متمدنانه است.

محمد کاتو، نماینده مردم منطقه مبیریزی هم گفت: رهبران محلی اوگاندا و رهبران همه ادیان در این کشور باید به مردم آموزش دهند که به دین یکدیگر احترام بگذارند و از دشمنی با هم بپرهیزند.

شیخ سادات بدولا، قاضی منطقه بیوکوه هم گفت که فروش گوشت خوک در جایی که مسلمانان با سایر افراد جامعه حضور دارند تضییع حقوق است و از مقامات خواست تا آیین‌نامه‌ای را در مورد فروش گوشت خوک در مکان‌های عمومی تصویب کنند.

انتهای پیام
captcha