ضرورت همدلی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب هرمزگان
کد خبر: 4068035
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

ضرورت همدلی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب هرمزگان

امام جمعه اهل سنت بندرعباس ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به مردم زلزله‌زده غرب هرمزگان، گفت: این حادثه ضرورت همراهی، همدلی و امدادرسانی را بیش از پیش کرده و از مسئولین و مردم مؤمن و خداجو می‌خواهیم هر آنچه در توان دارند در راستای یاری رساندن به زلزله‌زدگان بگذراند.

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ یوسف جمالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امروز، 11 تیرماه، در پی وقوع زلزله‌های پیاپی ازجمله زلزله 6.1 ریشتری در غرب هرمزگان که 5 جان‌باخته و 48 مصدوم بر جای گذاشت،  ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده هرمزگان به‌ویژه روستای سایه خوش، جان باختن تعدادی از هم استانی‌ها را در این حادثه تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر زلزله‌های متعددی هرمزگان را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: شدیدترین آن بامداد شنبه در روستای سایه خوش رخ داد که متأسفانه تعدادی نیز جان باختند. این حادثه ضرورت همراهی، همدلی و امدادرسانی را بیش از پیش کرده و از مسئولین و مردم مؤمن و خداجو می‌خواهیم هر آنچه در توان دارند به مردم سایه خوش و دیگر روستاهای مجاور که متأثر از این حادثه بودند، یاری برسانند.

یادآور می‌شود؛ بامداد امروز، 11 تیرماه، زلزله ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان به ویژه شهرستان بندرخمیر را لرزاند، آمار کشته‌شدگان تاکنون ۵ تن و مصدومان ۴۸ نفر اعلام شده است، 3 مرد و 2 زن در این زلزله جان باختند. بر اساس گزارش ژئوفیزیک بعد از این زلزله تعداد زیادی زلزله دیگر به ثبت رسیده که بزرگ‌ترین آن ۴.۵ بوده و در ساعت ۷ و ۵۹ دقیقه به وقوع پیوسته است. در حال حاضر تمامی گروه‌های امدادی، جهادی و بیمارستان‌های استان هرمزگان در آماده‌باش کامل هستند و انتقال خون هرمزگان آمادگی کامل تأمین خون بیمارستان‌ها  را دارد.

انتهای پیام
captcha