تاکید نخست‌وزیر مالزی بر لزوم تمسک به قرآن
کد خبر: 4068073
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

تاکید نخست‌وزیر مالزی بر لزوم تمسک به قرآن

نخست‌وزیر مالزی راه مقابله با کج‌فهمی‌ها از دین و جلوگیری از تفرقه بین مسلمانان را رجوع به قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از استار، اسماعیل صبری یعقوب، نخست‌وزیر مالزی با بیان اینکه اختلاف نظرها باید محترمانه و اخلاقی باشد گفت: اگر مسلمانان با تمسک به قرآن و سنت پیامبر به آموزه‌های اصیل اسلامی برگردند، می‌توان با بذر تفرقه مقابله کرد. قرآن در مجموع بر روح وحدت تأکید می‌کند.

او این سخنان را در سخنرانی خود هنگام برگزاری کنفرانس علمای جنوب شرقی آسیا 2022 در پتالینگ جایا بیان کرد.

در این همایش که برای اولین بار برگزار شد، هیئت‌ها و شخصیت‌های مذهبی از 17 کشور جهان از جمله شیخ محمد عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان نیز حضور داشتند.

نخست‌وزیر مالزی همچنین به موضوع سخنان توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام (ص) در هند اشاره و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد که هماهنگی جامعه متکثر دینی هند را تهدید می‌کند.

اسماعیل صبری یعقوب گفت این حادثه نه تنها باعث اعتراض مسلمانان هند شد، بلکه جامعه جهانی از جمله مالزی را نیز به اعتراض واداشت.

به گفته وی اهانت به حضرت محمد(ص) امری فوق العاده حساس است و مسلمانان موظف به واکنش هستند، اما بر اساس دستورات موجود در چارچوب دین.

وی تأکید کرد: این برای جلوگیری از گرفتار شدن ما در بازی‌هایی است که توسط بخش‌های خاصی انجام می‌شود که می‌خواهند بین پیروان ادیان مختلف خصومت ایجاد کنند.

اسماعیل صبری یعقوب همچنین ظلم و ستم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد که همچنان به سرکوب و کشتار وحشیانه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha